ربطی: تصمیم شورای المپیک آسیا ریشه در سیاست دارد/ باید از حق ملت ایران دفاع کنیم

دبیرسابق فدراسیون کشتی گفت: هدف اتخاذ این قانون فقط و فقط مانع تراشی برای ایران است؛ ما باید در مقابل این اقدام شورای المپیک آسیا جبهه گیری کنیم.

عارف ربطی در خصوص تصمیم شورای المپیک آسیا و سیاسی بودن این تصمیم با خبرنگار ایسکانیوز به گفت و گو پرداخت که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

** نظر شما در خصوص قانون جدیدی که شورای المپیک آسیا اتخاذ کرده است چیست؟

تصمیم کمیته ملی المپیک آسیا دراین خصوص مافیایی بوده و با این تصمیم می خواهند مانع پیشرفت های ورزشی ایران شوند. آن ها می خواهند رشته های مدال آور ایران را محدود کنند و نگذارند ایران به خواسته های خود برسد، این عمل یک عمل باز دارنده برای جامعه ورزشی کشورمان است. این تصمیم شورای المپیک آسیا برای ورزش آسیا بسیار گران تمام خواهد شد. مسئولان فدراسیون ها باید در مقابل چنین قانون گذاری واکنش نشان دهند و از حق ورزشی کشور دفاع کنند. نمایندگانی که ما در فدراسیون های جهانی و کمیته های المپیک آسیایی و جهانی داریم باید دست به کار شوند و از حق ملت ایران دفاع کنند. اگر نمایندگان نتوانند حرفی بزنند و کمکی به جامعه ورزش کنند پس به چه دردی می خورند؟
نمایندگان ایران در فدراسیون های جهانی باید برای حمایت از ارزش های قهرمانی ایران دفاع کنند. برای کشتی هم رسول خادم که عضو هیأت رئیسه فیلا است باید تلاش کند و نگذارد تا حق ایران پایمال شود زیرا اگر رسول خادم هم نتواند از حق ایران دفاع کند عضویت او هم بی معناست. چرا که ورزش کشور در دست این عزیزان است.

** شورای المپیک آسیا باید قبل از وضع این قانون چه اقدامی می کرد؟

شورای المپیک آسیا در مرحله اول برای استعلام نظرهای فدراسیون های و کمیته ملی المپیک باید این تصمیم را در قالب یک بیانیه به کشورها ارسال می کرد و بعد این تصمیم به عنوان یک قانون در شورای المپیک آسیا برای تصویب به رای می گذاشت. اما به دلیل حضور کشورهایی که در پشت پرده دست دارند این اتفاق نیوفتاد و به یک باره برای فرو پاشی ورزش ایران و آسیا این قانون را تصویب کردند.
هدف اتخاذ این قانون فقط و فقط مانع تراشی برای ایران است ما باید در مقابل این اقدام شورای المپیک آسیا جبهه گیری کنیم و به هیچ قیمتی هم نباید ازحق ملت ایران عقب نشینی کنیم باید در مقابل شورای المپیک آسیا بایستیم و این ایستادگی را رسانه ای کنیم تا بدانند که سرخود نمی توانند کاری را پیش ببرند.

** آیا این اقدام شورای المپیک آسیا ریشه سیاسی دارد؟

این اقدام شورای المپیک آسیا استکباری بوده و ریشه در سیاست کثیف جهان دارد. اگر منطقی به مسئله نگاه کنیم درمی یابیم که چطور می شود رشته ای که در المپیک و مسابقات جهانی در 6 وزن برگزار می شود را در 2 وزن برگزار کنیم آن هم در وزن هایی که اصلا مشخص نیست. پس به این نتیجه می رسیم که قانونی که در اجلاس شورای المپیک به تصویب رسیده بدون بررسی و فکر و اندیشه بوده و تنها ابعاد سیاسی را دنبال می کند.

دبیر سابق فدراسیون کشتی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید با قدرت به دفاع از حق خود بپردازیم و نشان دهیم که هرکسی برای آینده ورزش کشورمان نمی تواند تصمیم گیری کند؛ بودن ما در صحنه خیلی از مسائل را حل خواهد کرد به شرطی که در صحنه باشیم و نگذاریم حق ما را پای مال کنند. هرگونه عقب نشینی از سوی روسای فدراسیون در مورد این موضوع خیانت به جامعه ورزش کشورمان محسوب می شود.

605/602

کد خبر: 681923

وب گردی

وب گردی