افتتاح پانزدهمین همایش بیماری های عفونی کشور از سوی ولایتی

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه 7 مهرماه به عنوان رئیس کمیته علمی، پانزدهمین همایش بیماری های عفونی کشور را در اصفهان افتتاح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی در ابتدا با اشاره به پیشرفت های فراوان ایجاد شده در حوزه های مختلف در کشور گفت:جمهوری اسلامی ایران در حوزه های علمی ، رشد و توسعه و دستیابی به امنیت و اقتدار دستاوردهای بی نظیری داشته و در زمینه پزشکی نیز پیشرفت های قابل ارایه در سطح جهانی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اپیدمى عفونت هاى مقاوم در کشور گفت: این موضوع می تواند خطرات متعددی را برای جامعه به دنبال داشته باشد و این گونه نشست ها و اقداماتی که از سوی نهادهای مسئول در حال بررسی و اقدام است نقش مهمی در پیشگیری و همچنین درمان عفونت ها خواهد داشت.
وی با اشاره به اهمیت این نشست که با حضور اساتید، متخصصان و شخصیت های به نام عرصه پزشکی تشکیل گردیده و ضرورت توجه به مباحث مطرح شده گفت : باید درباره عفونت هاى جدید ویروسى توجه لازم صورت پدیرد و خوشبختانه به لحاظ تخصصی ظرفیت های ارزشمندی در کشور وجود دارد و این دستاوردها در سایه تلاش جامعه پزشکی ، مسئولان و دست اندرکاران در ایران -اسلامی به وجود آمده که در نوع خود بی نظیر است.
رئیس کمیته علمی همایش در ادامه بر ضرورت برنامه ریزی و توجه به مصرف بی رویه آنتى بیوتیک ها در کشور هم تاکید کرد.
ولایتی در ادامه به موضوع دستاوردهای حوزه سل هم اشاره و موضوعات مرتبط با سل مقاوم و نحوه معالجه و پیشگیرى آن را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
پانزدهمین همایش میان دوره ای بیماری های عفونی کشور روزهای هفتم و هشتم مهرماه در اصفهان برگزار گردیده است.

202/201

کد خبر: 681945

وب گردی

وب گردی