انتقاد معاون وزیر بهداشت از تخصیص ناعادلانه بودجه فرهنگی بین دانشگاه‌های پزشکی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با انتقاد از نحوه اختصاص بودجه فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی از 300 هزارتومان تا 2 میلیون تومان متغییر است و اینکه دلیل این تفاوت چیست نمی‌دانیم. اما به منظور یکسان سازی این بودجه‌ها با سازمان برنامه ریزی کشور وارد مذاکره شده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا؛ محمدرضا فراهانی، در حاشیه اجلاس معاونان فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی در مشهد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب به گزارشی از مباحث مطرح شد در این جلسه اشاره کرد و گفت:در این جلسه برنامه‌های سال تحصیلی جدید تشریح و فعالیت‌هایی که معاونان فرهنگی و دانشجویی باید برای تحقق این برنامه ها انجام دهند نیز بررسی شد.

وی در ادامه از تعریف شاخص‌ فعالیت‌ معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای پزشکی خبر داد و افزود: در حال حاضر پیش نویس اولیه این طرح آماده شده و سه کارگروه بر روی این شاخص‌ها کار می‌کنند که پس از جمع بندی پایانی در جلسه بعدی معاونان دانشجویی، این شاخص‌ها نیز نهایی خواهند شد.

دکتر فراهانی همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه سال آخر فعالیت دولت است، تعداد جلسات معاونان دانشجویی و فرهنگی برای تحقق برنامه‌هایی که در وزارت بهداشت تدوین شده نیز افزایش خواهد یافت.

معاون دانشجوی و فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دانشگاههای علوم پزشکی تیپ بندی خواهند شد، خاطرنشان کرد: معتقدیم در این تیپ بندی نباید دانشگاههای ضعیف با دانشگاههای قوی مقایسه شوند.

وی همچنین از نحوی تقسیم بندی بودجه معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: در این زمینه با سازمان مدیریت وارد مذاکره شدیم که بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها را یکسان کنند چرا که سرانه دانشجویی از ۳ میلیون تومان تا ۳۰۰ هزار تومان متفاوت است و اینکه دلیل این تفاوت چیست نمی‌دانیم.

دکتر فراهانی افزود: همچنین طرح شهردار خوابگاهها در همه خوابگاه اجرا خواهد شد و طبق آیین نامه مصوب، ۸۰ درصد مسئولیت خوابگاه‌ها به شهرداران سپرده خواهد شد و تا پایان سال باید بیست درصد خوابگاها دارای شهردار باشند. ما نیز تلاش می کنیم آبان ماه جاری طی مراسمی کلید خوابگاهها به دانشجویان شهردار واگذار می شود.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت در خصوص موازی کاری شوراهای صنفی و شهردار خوابگاهها گفت:اختلافاتی روی برخی وظایف تعریف شده وجود داشت که آیین نامه آن اصلاح شد و در مهرماه ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین به برخی رویدادهای فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: برگزاری مجامع تخصصی کانون های فرهنگی، توانمند سازی انجمن های علمی به صورت منطقه ای،برگزاری جشنواره تیتر ۱۰ ویژه نشریات دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور به میزبانی وزارت بهداشت،برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری دانشجویان در بخش سلامت، انتخابات سالیانه شوراهای صنفی از جمله برنامه‌های فرهنگی سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

101

کد خبر: 681966

وب گردی

وب گردی