نوبخت: بیش از 9 هزار میلیاردریال اعتبار برای اجرای 50 پروژه به استان قزوین اختصاص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 903 میلیارد تومان اعتبار ویژه کاروان تدبیر و امید با موافقت رئیس جمهوری، برای اجرای 50 پروژه در بخش های مختلف استان قزوین خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، 530 میلیارد تومان از این مبلغ باید تا پنج ماه آینده به استان اختصاص یابد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور رئیس جمهوری در محل استانداری این استان برگزار شد افزود: پرداخت این اعتبارات، نقش مهمی در ایجاد رونق و گردش اقتصادی در استان قزوین دارد.

وی به جزییات اعتباردرنظر گرفته در سفر رئیس جمهوری به استان قزوین اشاره کرد و افزود: 90 میلیارد تومان در قالب پنج پروژه برای طرح های شهری و روستایی، 196 میلیارد تومان در قالب هشت طرح برای بخش کشاورزی، 225 میلیارد تومان برای اجرای 9 طرح مربوط به منابع آبی، 43 میلیارد تومان در قالب 14 طرح برای بخش علمی استان اختصاص یافت.
نوبخت تصریح کرد: 33 میلیارد تومان در قالب سه طرح برای حوزه بهداشت و درمان، 309 میلیارد تومان به بخش حمل و نقل و زیرساخت و شش میلیارد و 700 میلیون تومان برای بخش ورزش و جوانان استان قزوین درنظر گرفته شد.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت تخصیص 100 درصدی این اعتبارات خاطرنشان کرد: تمام این 50 طرح در مدت زمان دو سال اجرا و به بهره برداری می رسند.
نوبخت یادآور شد: این ارقام به غیر از تضمین سرمایه گذاری به ارزش یکهزار میلیارد تومان بر خرید آب از سد طالقان است.
وی گفت: اعتبار ویژه پیش بینی شده در سفر رئیس جمهوری به استان قزوین بیش از 3.6 برابر مجموع اعتبارات جاری و عمرانی استان در سال 95 است.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات اختصاص یافته به استان قزوین در سال جاری 250 میلیارد تومان است اظهار کرد: بیش از 100 میلیارد تومان از این اعتبار به پروژه های عمرانی مربوط است.
نوبخت گفت: در سال جاری میزان درآمدهای درنظر گرفته شده برای استان قزوین نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد داشته در حالی که اعتبارت عمرانی قزوین 36 درصد و اعتبارات جاری نیز 20 درصد افزایش داشته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ویژگی های بارز استان قزوین گفت: این استان از نظر شاخص توسعه انسانی در بین 31 استان کشور، جایگاه نهم را دارد که قابل توجه است.
نوبخت از استاندار و نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی خواست، پیگیر پرداخت کامل اعتبارات درنظرگرفته شده در سفر رئیس جمهوری برای استان باشند.
وی همچنین از نقش ویژه نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برای حمایت کامل از طرح بازپرداخت مطالبات پیمانکاران، بازنشستگان و گندمکاران قدردانی کرد.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: با پرداخت 145 میلیارد تومان، مطالبات همه گندمکاران تسویه می شود.
به گزارش ایرنا رئیس جمهوری صبح روز چهارشنبه در سی و یکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به همراه جمعی از اعضای هیات دولت به استان قزوین سفر کرد.
دولتمردان تدبیر و امید از اولین سفر استانی خود در 24 دی سال 92 تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.

202/201

کد خبر: 681969

وب گردی

وب گردی