دو جوان حلق آویز شده در همدان، خودکشی کرده اند

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: دو جوان مکانیک که صبح روز دوشنبه اجساد حلق آویزشان در دره گنجنامه پیدا شده بود، خودکشی کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین؛ سردار حاجی محمد مهدیان نسب، فرمانده انتظامی استان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: با دست خطی که از این دو جوان به جای مانده، اعلام کرده اند که از زندگی خسته و دلسرد شده اند.

او گفت: این دو جوان 25 تا 30 ساله، یکی متاهل و دیگری مجرد بودند که اجساد حلق آویزشان با طناب قرمز در دره گنجنامه کشف و تحویل پزشکی قانونی جهت بررسی علت اصلی مرگ شده است.

سردار مهدیان نسب، در ادامه با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از 9 مهرماه، گفت: 150 عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، خانوادگی و خدماتی با شعار 'همه با هم برای امنیت و آرامش' هفته ناجا سالجاری در این استان برگزار می شود.

او با اعلام اینکه حجاب و عفاف از بسیاری از مسائل اخلاقی پیشگیری می کند ا گفت: هشت ایستگاه عفاف و حجاب توسط پلیس همدان دایر شده که در این ایستگاه ها بانوانی از حوزه علمیه و نیروی پلیس امنیت اخلاقی، حضور دارند.

او افزود: همچنین در راستای توجه به فرهنگ عفاف و حجاب بزرگترین میزگرد در این باره تشکیل شد.

مهدیان نسب یادآور شد: یک طرح تحقیقاتی کامل و منسجم در زمینه عوامل گرایش بانوان رده سنی خاص به سمت بدحجابی تهیه شده که در قالب کتاب آماده ارائه است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: در این طرح تحقیقاتی وضعیت حجاب بانوان دارای مشکلات اقتصادی و فرهنگی و دختران خانواده های دارای تمکن مالی بررسی شده است.

فرمانده ارشد پلیس استان همدان تصریح کرد: عوامل انتظامی در عرصه میدانی نیز طبق دستور مقام قضایی خودروی بانوان بدحجاب را توقیف می کند.

او افزود: تنها در یکماه گذشته 180 خودرو متعلق به افراد بدپوشش و خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می کنند در بلوار ارم شهر همدان توقیف شده است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه رویکرد پلیس اجتماع محور و فرهنگی است به افراد بدپوشش تذکر داده و از آنها تعهد گرفته می شود.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه گفت: 40 هزار و 213 بازدید از صنوف استان همدان در نیمه نخست سالجاری صورت گرفته است که 2 هزار صنف متخلف پلمپ شدند.

سردار مهدیان نسب افزود: پلیس به چهار هزار و 409 صنف متخلف و فاقد پروانه کسب تذکر داده و از آنها تعهد گرفته است.

او بیان کرد: 384 هزار تماس با سامانه فوریت های پلیسی 110 در نیمه نخست امسال برقرار شده که 51 درصد تماس ها عملیاتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان همدان گفت: با توجه به گلایه شهروندان در زمینه صداهای ناهنجار ایجاد شده توسط کاروانهای عروسی این موضوع را به دقت بررسی کرد.

سردار مهدیان نسب افزود: صداهای ناهنجار شلیک گلوله نبوده بلکه صدای ترقه است که این مواد محترقه در داخل کشور تولید شده و توزیع آن مجاز است.

او تاکید کرد: با این وجود عوامل پلیس با افراد هنجارشکن و افرادی که با ایجاد صداهای ناهنجار از شهروندان سلب آسایش می کنند طبق قانون برخورد می کنند.

او گفت : با توجه به برنامه ها و اقداماتی که پلیس پیش بینی کرده است بطور حتم از این پس مردم شاهد صداهای ناهنجار در ساعات پایانی شب نخواهند بود.

فرمانده انتظامی استان همدان همدان افزود: 25 تیم به منظور تامین امنیت مردم و جلوگیری از بروز مشکل هنگام تردد کاروان عروسی اقدام به گشت زنی می کنند.

سردار مهدیان نسب در خصوص کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور امسال 740 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است.

او اضافه کرد: با تدبیر و هماهنگی عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا امسال 84 باند تهیه و توزیع کالای قاچاق و کالای گمرکی منهدم شدند.

اوبا اشاره به برخورد با خرده فروشان مواد مخدر هم گفت: سه تن و 590 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نیمه نخست سالجاری در همدان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: پنج هزار و 100 عملیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان در سالجاری اجرایی شده که منجر به انهدام 42 شبکه و باند تهیه و توزیع مواد مخدر شده است.

سردار مهدیان نسب دستگیری 2 هزار و 600 سارق حرفه ای، تشکیل 280 پرونده در پلیس فتا و دستگیری 90 متخلف در فضای مجازی شامل مجرمان اینترنتی و اخلاقی را از توفیقهای پلیس همدان برشمرد.

او در آخر گفت: فوت ناشی از سوانح جاده ای در معابر درون شهری 29 درصد و برون شهری هفت درصد در 6 ماهه سالجاری کاهش داشته است. 703

کد خبر: 681984

وب گردی

وب گردی