عملکردو نقش دادستان ها در پیشگیری و پیگیری جرایم امنیتی و اقتصادی بررسی می شود

سیزدهمین همایش دادستان های عمومی و انقلاب کشور، روسای کل دادگستری ها و سازمان های قضایی نیروهای مسلح روز پنجشنبه با حضور رئیس قوه قضائیه در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، این همایش دو روزه با هدف بررسی عملکردها و نقش دادستان ها در پیشگیری و پیگیری جرایم امنیتی و اقتصادی کشور و برخی مباحث دیگر در حوزه قضایی برگزار می شود.
دوره دوازدهم این همایش که به صورت سالانه برگزار می شود سال گذشته در هرمزگان انجام شد.
در این همایش میهمانان وسخنرانان کشوری و لشگری از جمله آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سید محمد علوی وزیر اطلاعات، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران وسردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور حضور خواهند داشت .
دادستان کل کشور در این مراسم گفت: این همایش با دعوت از مقامات؛ فرصتی برای هماهنگی و تعامل بیشتر و گسترده تر بین دستگاه های مختلف و دادستان ها و بخش قضایی کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری افزود: هر مشکل ومساله ای که دادستان های عمومی و انقلاب در حوزه کاری خود دارند، ارائه کنند تا در این دو روز پیگیری شود.
او گفت: با توجه به اتفاقات دوسال اخیر که با تصویب قانون آیین دادرسی به وقوع پیوست و مجموعه ای وظایف جدید برای دادستان ها و محاکم تعیین گردید برگزاری این همایش در جهت بررسی عملکرد این دو سال و هم برخی راهبردها و راهکارها از سوی مقامات بویژه رییس قوه قضاییه ضروری است.
او گفت : با توجه به صدور بخشنامه های جدید و دستورالعمل ها و راهبردها و استراتژی های دستگاه قضایی بویژه در موضوع دستور العمل ساماندهی زندانیان به طور قطع نیازمند تبیین و تبادل نظر است که بخشی از این همایش به این مباحث می پردازد.
703

کد خبر: 681991

وب گردی

وب گردی