ثبت نام 491 هزار خانوار در سرشماری اینترنتی

رییس مرکز آمار ایران اعلام کرد تا ساعت 6 صبح امروز (پنجشنبه) 491 هزار خانوار در سامانه سرشماری اینترنتی ثبت نام کردند و کد رهگیری گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز، امیدعلی پارسا افزود: 491 هزار خانوار ثبت نام شده شامل یک میلیون و 641 هزار نفر می شود.
پارسا اعلام کرد تاکنون شهروندان استان های سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، خراسان جنوبی، کردستان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان ثبت نام اینترنتی را انجام داده اند.
به گفته وی، استان های اصفهان و قم نیز در 24 ساعت گذشته جهش خوبی را در این زمینه تجربه کردند.
وی افزود: نیاز است شهروندان استان های کرمانشاه، همدان، گلستان، قزوین، لرستان، خوزستان و البرز در این زمینه تلاش بیشتری کنند زیرا شمار خانوارهای ثبت شده از این استان ها چندان رضایت بخش نیست.
پارسا تاکید کرد میزان آمار ثبت شده در سرشماری اینترنتی برای ایران خوب است اما همچنان از هدف عقبیم.
رییس مرکز آمار ایران از مردم خواست با توجه به روزهای تعطیل آخر هفته با ثبت نام در سامانه سرشماری اینترنتی میزان مشارکت را افزایش دهند.
پارسا پیش از این ضریب نفوذ اینترنت را 45 درصد اعلام کرده بود که بر اساس آن معاون مرکز آمار ایران پنجم مهرماه در دیدار اعضای ستاد سرشماری سال ٩٥ با رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در صورتی که بتوانیم ٣٥ تا ٤٠ درصد مشارکت مردمی در سرشماری اینترنتی را داشته باشیم به جمع کشورهای با توسعه بالا در زمینه آمار می رسیم.
به یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی شرکت کنند، از طریق قرعه کشی جایزه 10میلیون ریالی تعلق می گیرد.
شامگاه چهارشنبه نخستین مرحله قرعه کشی بین خانوارهای ثبت نام شده در سرشماری اینترنتی انجام شد و 50 خانوار از شهرهای مختلف کشور برنده جایزه 10 میلیون ریالی شدند.
همچنین ٥٠٠ جایزه ١٠ میلیون ریالی برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.
همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از یک گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.
سرشماری اینترنتی از سوم مهرماه آغاز شد و تا بیست و چهارم مهرماه ادامه دارد.
پس از پایان سرشماری اینترنتی، کدی به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده است داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد؛ زمانی که مامور سرشماری به در خانه آنان مراجعه کرد با دادن کد به مامور، دیگر سرشماری حضوری نخواهند شد.
از بیست و پنجم مهرماه تا بیست و پنجم آبان ماه نیز سرشماری حضوری صورت می گیرد و احتمالا سه روز برای غایبان در نظر گرفته می شود.
خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند دیگر نیازی نیست در سرشماری حضوری شرکت کنند.
نتایج اولیه سرشماری یکم تا پانزدهم دی ماه امسال و نتایج تفصیلی آن مردادماه سال آتی منتشر می شود.
702

منبع: ایرنا

کد خبر: 682073

وب گردی

وب گردی