مقیمی: اگر کسی در سفرهای استانی خود تبلیغات انتخاباتی کرده باشد  خلاف کرده است

قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به سئوالی درباره سفرهای استانی برخی چهره های سیاسی در ماه های اخیر گفت: اگر این اشخاص در سفرهای خود تبلیغات انتخاباتی کرده باشند، خلاف کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین مقیمی روز پنجشنبه در نشست خبری در استانداری کرمان افزود: فضای سیاسی کشور بسیار خوب است و همه احزاب رسمی کشور در حال آماده سازی خود برای انتخابات سال آینده هستند.

وی تصریح کرد: احزاب فعلا فعالیت انتخاباتی ندارند و تاکنون گزارشی مبنی بر انجام تبلیغات انتخاباتی دریافت نکرده ایم.
وی در خصوص تشکیل جلسات سیاسی توسط احزاب و گروه ها اظهار کرد: هیچ کس را نمی توانیم از فعالیت سیاسی ممنوع کنیم و فعالیت سیاسی را همیشه می توان انجام داد به شرط آنکه در چارچوب قوانین و مقررات صورت بگیرد.
قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی زمان مشخصی دارد که در قانون تعریف شده است گفت: اماکن عمومی به منظور برگزاری نشست ها متعلق به همه احزاب و گروه ها هستند و امکانات برای احزاب یکسان است.
وی ادامه داد: برخی نشست های سیاسی نیاز به مجوز قانونی دارند که این مجوز حتما باید قبل از برگزاری دریافت شود و به احزاب غیر رسمی در خصوص دریافت مجوز تذکر دادیم که برخی از آنها پیگیر دریافت مجوز هستند.


سفرهای استانی برخی چهره های سیاسی
مقیمی در پاسخ به سئوالی درباره سفرهای استانی برخی چهره های سیاسی در ماه های اخیر گفت: اگر این اشخاص در سفرهای خود تبلیغات انتخاباتی کرده باشند، خلاف کرده اند.
وی افزود: برای وزارت کشور فرقی نمی کند که شخص متخلف در گذشته چه مسئولیتی داشته و امروز چه سمتی دارد بلکه ما صرفا از فعالیت های قانونی حمایت می کنیم.
وی عنوان کرد: وزارت کشور فقط از احزاب و گروه هایی که قانون را مبنای فعالیت خود قرار می دهند، حمایت می کند.
قائم مقام وزیر کشور درباره موضوع اطلاع رسانی از فعالیت های دولت گفت: در هفته دولت به همت رسانه های کشور، بخشی از اقدامات دولت با مردم در میان گذاشته شد که امید و علاقه مندی در مردم به وجود آمد.
وی افزود: امروز شاخص ها در تمامی حوزه ها نشان می دهد که دولت به چه میزان به دغدغه های مردم اهمیت می دهد و دلیل آنکه مخالفان دولت نمی توانند برنامه های دولت را بد جلوه دهند همین است که مردم در جریان امور قرار گرفته اند.


اولویت دولت ، ایجاد رونق اقتصادی است
مقیمی گفت: امروز در دولت یازدهم در تولید گندم خودکفا شدیم و کارخانه های غیر فعال نیز در حال راه اندازی هستند و یکی از اولویت های کنونی دولت و وزارت کشور، ایجاد رونق اقتصادی است.
وی تاکید کرد: ما در این مسیر، سیاست های دولت تدبیر و امید را دنبال و از تجربه های مثبت نیز استفاده می کنیم.
وی با بیان اینکه منتقدان می بایست با نقد منصفانه دولت را یاری دهند گفت: دولت یازدهم با روش اعتدالی به دنبال حل مشکلات مردم است و باید از افراط و تفریط پرهیز شود.
قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره عزل و نصب مدیران در ماه ها و روزهای اخیر اظهار کرد: علت برکناری برخی مدیران، بازنشستگی آنها بوده و برخی هم به واسطه اینکه از سازمان های دیگر مامور بودند و سازمان مربوط با تمدید ماموریت این مدیران موافقت نکرده است، تغییر کردند.
وی علت برکناری بعضی از مدیران را ناکارآمدی آنها عنوان کرد و گفت: برنامه های دولت به گونه ای بوده که مدیران قانونمدار، کارآمد و مومن حفظ شوند.
مقیمی ادامه داد: هر مدیری که با سیاست های دولت همراه نیست، کناره گیری کند چرا که این دولت برنامه دارد از نیروهای کارآمد که قانون ملاک کار آنهاست، استفاده کند.
وی اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت یازدهم این بوده که به مدیران ناهماهنگ فرصت هماهنگ شدن بدهد و فکر می کنم این هماهنگی در مجموعه مدیران استان کرمان وجود دارد.
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به بحث تفویض اختیار به استان ها گفت: مجموعه مدیران بویژه استاندار کرمان مواردی را مطرح کردند که اگر تصمیم گیری برای آنها در استان صورت بگیرید بهتر خواهد بود.
وی تصریح کرد: طی 2 هفته گذشته، هیات دولت با تفویض یکصد اختیار به استان ها موافقت کرده است.
وی با اشاره به رونمایی از منشور همدلی انتخابات در استان کرمان گفت: بعد از آن اتفاق، خیلی از استان های کشور هم این کار را با شیوه های خودشان اجرا کردند.

مثلث اقتصادی در استان کرمان کاری نو و جدید
مقیمی مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان را کاری نو و جدید دانست و افزود: الگوی استان کرمان، الگوی موفقی بود به گونه ای که هر کسی که این الگو را دیده، تایید کرده است.
وی اظهار کرد: رسانه ها می توانند در انتقال تجربه های استان کرمان به سایر مناطق نقش ایفا کنند.
قائم مقام وزیر کشور گفت: منابع کشور محدود است و هر استانی کارهای وسیعی را انجام دهد که انجام این اقدامات به پیگیری های مدیران و استانداران در سطح ملی بستگی دارد.
وی عنوان کرد: در سه سال گذشته با مشارکت مردم کارهای خیلی خوبی در استان کرمان صورت گرفته است.
وی با اشاره به طرح تقسیم بندی استان به مناطق هشتگانه و سپردن توسعه به فعالان بزرگ اقتصادی خاطرنشان کرد: این الگو قابل تسری به نقاط دیگر کشور است.
مقیمی از اقدامات انجام شده در شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج به نیکی یاد کرد و گفت: مسئولان استان کرمان به خوبی توانستند زمینه را برای حضور بنیاد مستضعفان در این منطقه فراهم کنند.
کرمان ، لرستان و آذربایجان شرقی سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی هستند.
قائم مقام وزیر کشور شامگاه گذشته (چهارشنبه) وارد کرمان شد و امروز در نشست شورای اداری استان نیز حضور یافت.

202/201

کد خبر: 682082

وب گردی

وب گردی