مونسان:زیرساخت های جزیره کیش برای فعالیت تولیدکنندگان موادغذایی مناسب است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه زیرساخت های جزیره کیش برای فعالیت تولیدکنندگان موادغذایی مناسب است، اظهار داشت: درصورت آمادگی تولیدکنندگان می توانیم شهرک تولیدی محصولات غذایی در کیش ایجاد کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، «علی اصغر مونسان» در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی ، آشامیدنی و وابسته کیش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عموم مردم، کیش را به عنوان یک منطقه گردشگری می شناسند و گردشگری یکی از ماموریت های محوری این منطقه است.
وی افزود: کیش دارای شش شهرک صنعتی فعال است و حدود 420 واحد صنعتی درآن مشغول فعالیت هستند که فرصت خوبی برای تولیدکنندگان است که بتوانند در جزیره حضور پیدا کنند.
مونسان با تاکید بر اینکه صنایع آلاینده در کیش فعالیت ندارند، اظهار کرد: صنایع مرتبط با تولید موادغذایی می توانند در کیش فعالیت کنند.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به مزایای موجود در قانون کیش برای فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت : معافیت های مالیاتی، تخفیفات گمرکی ، تمرکز مدیریت موجود سبب سرعت بخشیدن به امور می شود .
مونسان اظهار کرد: در سالهای گذشته زمین های با کاربری مسکونی و تجاری را با قیمت بازار تا حدود زیاد یکسان کردیم اما درحوزه های صنعت، گردشگری وهتل سازی نرخ ها حمایتی و قیمت زمین پائین است و با نرخ مناسب در اختیار صنعتگران قرار می گیرد .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید و حمایت ازصادرات را به جد مورد توجه قرار داده ایم گفت: هر هفته گزارش کاملی در این زمینه به مسئولان ارائه می شود .
وی اظهار کرد: زیرساخت های جزیره کیش برای فعالیت تولیدکنندگان مواد غذایی مناسب است، در این نمایشگاه شرکت ها علاوه بر ارائه محصولات خود می توانند از این فرصت برای ارتباط بیشتر با مسئولان منطقه و همچنین تولید کنندگان استفاده و زمینه لازم را برای ایجاد یک شهرک تولیدی محصولات غذایی فراهم کنند .
مونسان همچنین در خصوص نظارت بر ورود موادغذایی به کیش به خبرنگار ایرنا، گفت: نظارت های عامه ای که در کشور است در کیش نیز وجود دارد و کالا باید استاندارد و دارای پروانه بهداشتی باشد .
وی تصریح کرد : تولیدکنندگان جزیره استانداردهای لازم را رعایت می کنند، بیشترین نظارت ما این است که بتوانیم ارتباط نزدیک با صنعتگران داشته باشیم و اگر مشکلی باشد در زمان کوتاه آن را برطرف سازیم .
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه ازاد کیش گفت: در سالجاری به حوزه صنعت و تولید اهمیت بیشتری می دهیم و نگاه ویژه ای به آن داریم .
در ادامه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه علیرضا مناقبی رئیس مجمع واردات ایران ، هدایت حسینی رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، بهروز جنت مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و جمعی از مسئولان از بخش های مختلف این نمایشگاه دیدن و با غرفه داران گفت وگو کردند .
در این نمایشگاه علاوه بر حضور شرکت های مرتبط با صنایع غذایی، هنرمندان کارآفرین کیش نیز به ارائه محصولات خود در زمینه های مختلف هنری پرداختند.
نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته کیش که چهارشنبه شب با حضور 110 شرکت داخلی و نمایندگان کشورهای خارجی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش افتتاح شد تا 10 مهرماه میزبان بازدیدکنندگان است .
این نمایشگاه فردا با برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی در مرکز همایش های بین المللی به کار خود ادامه می دهد.

702/602

منبع: ایرنا

کد خبر: 682085

وب گردی

وب گردی