در خواست«حکمتیار» از گروه طالبان

رهبر حزب اسلامی افغانستان طی مراسم امضای توافقنامه صلح توسط رئیس جمهور این کشور از گروه طالبان خواست به روند صلح در افغانستان بپیوندد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رشد گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان که به طور ویدئو کنفرانس در مراسم امضای توافقنامه صلح با حضور مقامات دولتی و نمایندگان حزب اسلامی شرکت داشت از گروه های مخالف دولت از جمله گروه طالبان خواست به روند صلح در افغانستان بپیوندند و آتش بس را برای چند هفته تجربه کنند.

وی در ادامه سخنان خود از کسانی که از توافقنامه صلح بین دولت وحدت ملی افغانستان و حزب اسلامی حمایت کرده بودند، قدردانی کرد.

حکمتیار اظهار داشت: دولت افغانستان و حزب اسلامی پس از دو سال مذاکره به یک توافقنامه مهم دست یافتند و این مذاکرات تنها میان افغان ها بود.

وی ابراز امیدواری کرد که دیگر مردم افغانستان جان خود را از دست ندهند و خانه های آنها ویران نشود.

حکمتیار با بیان اینکه جنگ در افغانستان نه به نفع مردم افغانستان بلکه به نفع بیگانگان است گفت: مردم افغانستان باید مسایل فیما بین را خود حل و فصل کنند.

رهبر حزب اسلامی افغانستان ابراز امیدواری کرد تمام مواد توافق شده از سوی طرفین اجرایی شود.

وی از تمام مخالفان دولت خواست تا به روند صلح بپیوندند و خاطرنشان کرد: مردم افغانستان باید همان گونه که در جهاد پیش قدم بودند در صلح نیز باید پیش قدم باشند.

حکمتیار نیز افزود: از اشرف غنی می خواهم تا با طالبان وارد مذاکره شود و زندانیان این گروه را آزاد کند.

لازم به ذکر است پیش نویس توافقنامه صلح بین دولت و حزب اسلامی افغانستان که پنج شنبه هفته گذشته به امضای «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان و «محمد امین کریم» نماینده رسمی حزب اسلامی رسیده بود، شب گذشته به امضای حمکتیار رسید و امروز صبح با حضور مقامات دولت وحدت ملی افغانستان و حزب اسلامی به امضای اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان رسید.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان و «حامد کرزای» رئیس جمهور پیشین این کشور در این مراسم حضور داشتند.

304/201

کد خبر: 682092

وب گردی

وب گردی