وزیر کشاورزی: همکاری عمومی برای مبارزه با بیماری دامی و قرنطینه ضعیف است

وزیر جهاد کشاورزی در نخستین از روز هفته دامپزشکی گفت: همکاری های عمومی در زمینه مبارزه با بیماری های دامی و قرنطینه های دامپزشکی ضعیف است و باید با روشنگری و توسعه اطلاع رسانی، حساسیت و همکاری جامعه تقویت شود.

به گزارش ایسکانیوز، «محمود حجتی» در نشست سراسری رییسان سازمان های دامپزشکی کشور افزود: حساسیت لازم و درخور جایگاه و اهمیت کارکرد دامپزشکی در سلامت در اذهان عمومی مردم وجود ندارد؛ در حالی که دامپزشکی با تامین بهداشت دام، نقش اساسی در تامین سلامت جامعه دارد.
حجتی خلاقیت، نوآوری و به روزرسانی در سیاستگذاری ها، مدیریت و عملکرد را رمز موفقیت سازمان دامپزشکی دانست و تاکید کرد تعامل سازمان دامپزشکی با مجموعه ذینفعان این بخش باید تقویت شود.
وی گفت: با روش های قدیمی نمی توان با پدیده های جدید و بیماری های نوظهور مبارزه کرد و در این زمینه باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده شود.
وزیر جهاد کشاورزی یادآوری کرد در عرصه کسب و کار و خدمات دامپزشکی با تقاضاها و درخواست های جدید روبروییم و برای پاسخگویی به آنها باید نگاه جدیدی در مدیریت این بخش حاکم شود.
وی تاکید کرد باید روش های نوین و ساختارهای انعطاف پذیر و رویکردهای جدید در ارایه خدمات و پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار گیرد و راه حل های جدید، کارشناسانه و قابل قبول مردم بر پایه واقعیت ها و تقاضاهای جدید ارایه شود.
در روزشمار هفته دامپزشکی که از هشتم مهرماه آغاز شده، پنجشنبه روز دامپزشکی، اخلاق حرفه ای و حقوق حیوانات نامگذاری شده است.
جمعه «دامپزشکی، اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات»، شنبه «دامپزشکی، پژوهش و نوآوری برپایه تفکر جهان واحد سلامت» و یکشنبه «دامپزشکی، سلامت غذا از مزرعه تا سفره» نام دارند.
دوشنبه «دامپزشکی، آموزش، کارآفرینی و اشتغال پایدار»، سه شنبه «دامپزشکی، توسعه خدمات در مناطق روستایی و عشایری» و چهارشنبه «دامپزشکی، سلامت و توسعه پایدار» نامگذاری شده است.

402/602

کد خبر: 682126

وب گردی

وب گردی