اعطای وام ۵ میلیاردی روسیه به ایران برای اتمام پروژه‌های عمرانی شافعی

رئیس اتاق ایران از اخذ ۵ میلیارد دلار وام از روسیه برای پروژه‌های عمرانی طبق مصوبه‌های مجلس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامحسین شافعی - رئیس اتاق ایران در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اظهار کرد: به موجب مصوبه مجلس در این پیشنهاد، به دولت اجازه داده شد با رعایت سقف مقرر در تبصره ۳ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل‌کشور تا مبلغ ۵ میلیارد دلار وام از روسیه برای طرح‌های تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای اخذ کند.

وی با بیان اینکه وام دریافتی صرفا برای طرح‌های تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای امور زیربنایی و تولیدی پیوست شماره یک قانون بودجه کل‌کشور با اولویت انرژی‌های نو، هسته‌ای، نیرو، راه‌آهن، بزرگراه‌ها، سدها، شبکه‌های آبیاری و طرح‌های انتقال آب اختصاص می‌یابد، گفت: طرح‌های موضوع بند یک با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

شافعی ادامه داد: نحوه اعمال حساب وام دریافتی، تعیین مدت بازپرداخت و میزان سهم ساخت داخلی و سایر شرایط وام به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

موافقت مجلس با انتشار ۴۰ هزار میلیارد تومانی اوراق اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌های دولت


دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در ادامه از موافقت مجلس با انتشار ۴۰ هزار میلیارد تومانی اوراق اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌های دولت خبر داد.

رئیس اتاق ایران اضافه کرد: نمایندگان مجلس با انتشار و فروش ۴۰ هزار میلیارد تومانی اوراق اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌های دولت به بانک‌ها، پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله صدا و سیما، مطالبات شهرداری‌ها از دولت و پرداخت بدهی خرید تضمینی محصولات کشاورزی موافقت کردند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با عنوان اینکه رئیس بانک ملت ایران در استانبول گفته است مبادله حواله‌های ارزی به لیر و یورو بین ایران و ترکیه بدون مشکل انجام می‌شود، بیان کرد: هم‌اکنون انجام عملیات بانکی سوئیفت، صدور و مبادله حواله‌های ارزی به لیر و یورو بین ایران و ترکیه بدون مشکل در حال انجام است، ولی موانع جزئی موجب کندی تحرک در گردش مالی است.

ایران رئیس دوره‌ای گروه سیانزا شد

شافعی اظهار کرد: در جریان سفر رئیس کل بانک مرکزی به نپال برای شرکت در اجلاس روسای کل با موضوع «دسترسی خدمات مالی، ارایه و گسترش خدمات بانکی به آحاد جامعه» جمهوری اسلامی ایران رسما به عنوان میزبان و رئیس دوره‌ای گروه منطقه‌ای سیانزا انتخاب شد.

شافعی با بیان اینکه تولید نفت ایران از ۳.۸ میلیون بشکه در روز گذشته است، گفت: ایران می‌تواند بسته به نیاز بازار طی دو سه ماه آینده تولید خود را به چهار میلیون بشکه در روز برساند.

رئیس اتاق ایران با بیان اینکه تصریح کرد: براساس اعلام نیاز پالایشگرهای لهستانی، این کشور اروپایی قصد دارد خود را به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران مطرح کند.

402/602

کد خبر: 682128

وب گردی

وب گردی