دبیر کل حزب اعتدال و توسعه: نتیجه مقاومت، ماندگاری، تلاش و صبرمان را دریافت کردیم

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به سفر هیات دولت به قزوین گفت:در قزوین عمده صبحت های آقای روحانی پیرامون اعتدال بود و من احساس می کردم که ما نتیجه مقاومت، ماندگاری، تلاش و صبرمان را دریافت کردیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمد باقر نوبخت در هفتمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه همانطور که مباحث اقتصادی در شرکت های دولتی و بنگاه های اقتصادی فعال می شود فعالیت های اجتماعی درسازمان های مردم نهاد شکل می گیرد؛ فعالیت های سیاسی هم باید در احزاب باشد.
دبیر کل حزب اعتدال و توسعه در تصریح دلیل کاندید نشدن خود در مجلس شورای اسلامی گفت :من رای اول مرحله اول در شهرم را داشتم اما برای کار حزبی در اوج مقبولیت اجتماعی از مجلس بیرون آمدم تا آرمان خود را محقق کنم و از نظر مالی و سیاسی به شدت در منگنه قرار داشتیم و حتی چندین شکست بزرگ را هم متحمل شدیم.
وی افزود:در زمان تشکیل حزب اعتدال و توسعه اعتقاد ما برای نیروها این بود که نباید برای این توسعه ای که قراراست کشور در رقابت های جهانی انرژی بگیرد و بتواند حرکت کند این منبع حرکت را ما فقط در یک بخش از نیروی انسانی جامعه جستجو کنیم؛ بلکه اعتقادمان بر این بود اگر کشور در رقابت های منطقه ای به جایگاه نخست برسد باید عقبه این کشور هم قوی باشد.

او با اشاره به جریانهای سیاسی موجود گفت:آن موقع جریان راست و چپ چندان شکل نگرفته بود اما با این وجود حاضر نبودند از بیرون کسی را در بین خود بپذیرند و به این فکر کردیم اگر رقابت حزبی برای منافع ملی و نه قدرت است باید سازو کاری برای رشد بیشتر نظام فراهم شود نه تشکل و حزبمان و ما برخلاف این دو مجموعه سیاسی فکر می کردیم که باید فرصتی فراهم کنیم که همه سلایق را در نظر بگیریم.
نوبخت بیان کرد: ما از نظر راست گرایان در طیف چب بودیم از نظر چپ ها راست گرا و اینگونه برای حزب اعتدال و توسعه هویت شناسنامه ای تقریر می کردند اما خود می دانستیم که در چه جایگاهی قرار داریم .

سخنگوی دولت با اشاره به سفر هیات دولت به قزوین گفت:در قزوین و در پایان جلسه شورای اداری قرار بود هر کسی مطلبی را بیان کند بخش عمده نه در ارتباط بحث استان قزوین و توسعه و نه مباحث دولت بود بلکه عمده صبحت های آقای روحانی پیرامون اعتدال بود و من احساس می کردم که ما نتیجه مقاومت ماندگاری، تلاش و صبرمان را دریافت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه اعتدال به عنوان یک گفتمان مغلوب در جامعه جای خودش را پیدا کرد گفت: به دلیل اینکه نمی شود کار جمعی را فردی انجام داد بنابراین جمع باید سازمان داشته باشد و حزب آن سازمان است.

نوبخت با اشاره به حزب عدالت و توسعه ترکیه بیان کرد : به جهت قرابت که عنوان حزب عدالت ترکیه با حزب ما دارد آن هم سرنوشت ما را داشت و خیلی شکست می خورد و در یک فرصت کوتاهی اینها موفق شدند و آمدند به عنوان حزب حاکم دولت را تشکیل دادند.


من از شما سوال می کنم اگر اردوغان یک حزب قوی نمی داشت با این کودتایی که انجام گرفت چه کسی آن روز در صحنه برای حمایت می آمد.

او تاکید کرد:حزب اگر حزب باشد و انسجام داشته باشد مانند شرایط سختی که در آنکارا به وجود آمد حامیانش در صحنه حاضر می شوند. بنابراین اگر قرار است که خدمتی ارائه شود باید سازمان یافته شود.
دبیر کل حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: اینکه مسئولیت تشکیل دولت به عهده جمعی از اعضای حزب اعتدال و توسعه قرار گرفت و از اعضای حزب استفاده کردیم مایه افتخار حزب است. اما اینکه حزب نمی تواند به صورت سازمان یافته در لایحه های مختلف قوه اطلاع رسانی کند ضعف ما را نشان می دهد.
وی ادامه داد: انتخاب افراد صرفا با شاخصه حزبی بودن کافی نیست اما لازم است و کفایت این است که از عهده آن کار بربیاید و از افراد حزبی که دعوت به کارشده است به دلیل شایستگی وحزبی بودن آن ها است.
نوبخت تاکید کرد :حزب اعتدال و توسعه از نظر کمی و کیفی قوت یافته اما سیاست ها با ید نسبت به دو سال گذشته تغییر کند و به مسئولین تشکیلاتی حزب توصیه می کنم که این ساز و کار را فراهم کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید نیرو سازی شود گفت: برای انتقال مهارت ها در استان ها آمادگی دارم واین تنها شامل مجموعه سیاسی نیست و باید از شخصیت هایی که توانایی دارند استفاده کنیم .

201/203

کد خبر: 682130

وب گردی

وب گردی