اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری با روسیه در زمینه آتش بس سوریه

وزیر خارجه ترکیه از آمادگی کشورش برای همکاری با روسیه در جهت از سرگیری آتش بس در سوریه و رساندن کمک های بشر دوستانه به مردم این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از حریت ، «مولود چاوش اغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز طی سخنانی با اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با روسیه در موضوع قرارداد آتش بس در سوریه و رساندن کمک های بشردوستانه به مردم این کشور با کمک مسکو اعلام آمادگی کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با «ادگارس رینکویچز» همتای لتونیایی گفت: در گفتگو با همتای ایرانی خودم، «محمد جواد ظریف» در مورد چگونگی حفظ آتش بس و رساندن کمک های بشر دوستانه صحبت کردیم. پس از عادی سازی روابطمان، ما در حال گفتگو در مورد همین موضوعات با متحد خود یعنی روسیه هستیم.

وی افزود: ما باید برای دستیابی به آتش بس و راه حل سیاسی در سوریه سخت تر تلاش کنیم. اگر روسیه برای همکاری با ما بر سر آتش بس و کمک های انسانی آمادگی داشته باشد، میزان آمادگی ما برای انجام چنین کاری بیشتر هم هست.

چاوش اغلو با بیان اینکه ترکیه همواره از تصمیم آتش بس و رساندن کمک های بشر دوستانه به سوریه حمایت کرده و در تسهیل انجام آن نیز کمک کرده است، ادعا کرد که این تصمیمات توسط رژیم ( سوریه) و هوادارانش مورد تعرض قرار گرفته و نقض شده است.

بنابر اعلام منابع دیپلماتیک، آنکارا و تهران همچنین در دیدار وزرای خارجه دو کشور، در مورد هموار سازی راه رسیدن به آتش بس و رساندن کمک های بشر دوستانه به سوریه با یکدیگر گفتگو کرده اند.

304/201

کد خبر: 682140

وب گردی

وب گردی