صعود تیم فوتبال نوجوانان ایران به فینال با شکست کره شمالی

تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با برتری مقابل کره شمالی در مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا، به فینال این رقابت‌ها رسید.

به گزارش ایسکانیوز، تیم فوتبال نوجوانان کشورمان پس از صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا در هند، امروز (پنجشنبه) از ساعت 17 به مصاف تیم کره‌ شمالی رفت که این دیدار در 90 دقیقه به تساوی یک - یک انجامید تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. محمد شریفی در دقیقه 18 زننده تک گل ایران در این بازی بود و گل تیم کره‌ شمالی در دقیقه 80 توسط کیه تام از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسید.

در ضربات پنالتی اما تیم ایران 6 بر 5 پیروز و فینالیست شد. در ضربات پنالتی محمد شریفی، امیرحسین اسماعیل‌زاده، سعید آهنی، علیرضا اسدآبادی، طاها شریعتی و علی غلام‌زاده برای تیم کشورمان گلزنی کردند و فقط خدامرادی بود که ضربه‌اش توسط دروازه‌بان حریف مهار شد.

برای کره شمالی نیز کیه تام، یون مین، کیم چونگ جین، کیم هو هیوک و پائک کوانگ مین موفق به گلزنی شدند و ضربات چا گوان به همراه کیم کی سوگ توسط غلام‌زاده مهار شد تا ایران در نهایت برنده این جدال باشد.

داور ازبکستانی در این مسابقه عملکرد ضعیفی داشت. او علاوه بر اعلام یک پنالتی مشکوک به سود کره شمالی در ضربات پنالتی هم رأی به تکرار پنالتی داد که توسط غلام‌زاده به درستی مهار شده بود. عزیز آسیموف در جریان بازی هم اشتباهاتی داشت.

شاگردان عباس چمنیان با پیروزی مقابل ویتنام و صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا مجوز حضور در جام جهانی زیر 17 سال را که در سال 2017 به میزبانی هند برگزار می‌شود، کسب کرده بودند.

702 /602

کد خبر: 682141

وب گردی

وب گردی