توییت رئیس جمهوری درباره FATF

رئیس جمهوری اسلامی ایران در توییت خود با تاکید براینکه نمی خواهیم در کشور پولشویی انجام شود، نوشت: وقتی با این هدف اقداماتی را آغاز می کنیم، عده ای FATF را موضوعی ناپاک جلوه می دهند.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مورد گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی (اف.ای.تی.اف- FATF) در صفحه شخصی خود توئیتی گذاشت.
در توئیت رئیس جمهور آمده است: گروه اقدام مالی در سال 1989 میلادی از سوی کشورهای گروه 7 شکل گرفت و یک گروه بین دولتی است که هدف توسعه و پیشرفت واکنش بین المللی نسبت به پولشویی را دنبال می کند.
پس از واقعه یازدهم سپتامبر 2001، مساله تامین مالی تروریسم به عنوان مسیری تازه برای این سازمان مطرح و این موضوع به عنوان یک ماموریت جدید به آنها محول شد.
در سال 2008، مساله تامین مالی فعالیت های اشاعه ای و تسلیحات کشتار جمعی شیمیایی و اتمی به عنوان دیگر ماموریت های این گروه در فهرست کارشناسی های FATF قرار گرفت.
بنابراین کارکرد کنونی آن، وضع استانداردهایی برای مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر جرایمی است که سلامت نظام مالی را تهدید می کند.
گروه ویژه اقدام مالی تلاش می کند اجرای این استانداردها در کشورها را افزایش دهد و همکاری بین المللی برای مبارزه با سوء استفاده از بنگاه های اقتصادی و نظام مالی و ارتکاب جرایم یادشده را تشویق کند.

201/201

کد خبر: 682144

وب گردی

وب گردی