پذیرش بدون کنکور ارشد و دکتری توسط موسسات غیرانتفاعی غیر قانونی اعلام شد/سند

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد توسط موسسات غیر قانونی اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، به موجب بخشنامه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد توسط موسسات غیر قانونی اعلام شد.

گفتنی است، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، هفته گذشته طی نامه ای به موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی با اشاره به خالی ماندن ظرفیت های این دانشگاه ها بخشنامه ای به جهت تکمیل ظرفیت صادر کرده بود که از آن، مجوز برای جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی بدون کنکور برداشت می شد.

در بخشنامه خدایی، رئیس سازمان سنجش که در روز نیمه تعطیل پنجشنبه صادر شده، آمده است: لازم به تذکر است که پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد به روش فوق امکان پذیر نبوده و منحصرا از طریق سازمان سنجش و براساس فرآیند تکمیل ظرفیت کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام می گیرد. لذا داوطلبان متقاضی مقطع کارشناسی ارشد می بایست صرفا براساس اطلاعیه های منتشره از تاریخ 1395/7/13 الی 1395/7/17 جهت انتخاب رشته دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به سایت سازمان مراجعه نمایند. بدیهی است امکان پذیرش مستقیم توسط موسسات در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (PH.D) به هیچ وجه وجود ندارد در صورت نیاز به تکمیل ظرفیت مجدد در مقطع کارشناسی ارشد روش پذیرش متعاقبا از طریق سازمان اعلام خواهد شد. ضمنا در خصوص مرحله تکمیل ظرفیت (پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی) آزمون های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کاردانی نظام جدید(فنی و حرفه ای) مراتب متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین گفتنی است برخی کانال های خبری و بعضی دانشگاه های غیر انتفاعی نیز در روز های اخیر از جذب بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد خبر داده بودند.

101

کد خبر: 682174

وب گردی

وب گردی