سلیمی‌نمین:احمدی‌نژاد چرا دهم شهریور نامه تبعیت از رهبری ننوشت؟

عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی که تسنیم منتشر کرده است به تاخیر احمدی‌نژاد در پذیرش توصیه رهبری برای عدم کاندیداتوری پرداخته است.

به گزارش ایسکانیوز، متن یادداشت عباس سلیمی نمین با عنوان «خیراندیشی رهبری انقلاب»به شرح ذیل است:

چرایی اجتناب از شکل گیری فضای سیاسی دو قطبی در شرایط کنونی و تفاوت آن با رقابت های سیاسی انتخاباتی متداول همچنین منع آقای احمدی نژاد از ادامه فعالیت های گسترده و زودهنگام انتخاباتی توسط رهبری مباحثی است که این روزها اذهان محافل مختلف اجتماعی را به خود مشغول داشته است.

در رقابت های شفاف سیاسی، مردم قدرت تمیز و انتخاب برتر را می یابند؛ زیرا در این فضا حرف های مدعیان اداره بهتر جامعه شنیده می شود، اما با دو قطبی شدن فضای انتخاباتی، هر طرف، قطب مقابل را مجموعه ای از رذایل شیطانی ترسیم می کند که نه تنها صدایش نباید شنیده شود بلکه با تمام توان و با توسل به هر شیوه ای در خاموش کردن صدای چنین اهریمنی باید کوشید! به طور طبیعی با شکل گیری چنین آرایشی نه تنها انتخابات پرهزینه واقعی برای رشد جامعه نافع نخواهد بود بلکه با کمترین جرقه ای هواداران ممکن است به درگیری های خیابانی کشانده شوند.

رهبری انقلاب در ملاقات مورخ نهم شهریور با آقای احمدی نژاد حضور وی را در رقابت های 96 باعث دو قطبی شدن فضای انتخابات خواندند؛ لذا ایشان را از حضور در این عرصه منع کردند، اما نوع برخورد رئیس جمهوری سابق با چنین تدبیری، خود بهترین گواه بر صحت چنین تشخیصی است. در نامه مورخ ششم مهر ماه آقای احمدی نژاد خطاب به رهبری آمده است: «همان گونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریور ماه سال جاری ... حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و این جانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم».این بدان معناست که ایشان خیراندیشی رهبری انقلاب را فی المجلس پذیرفته و به فعالیت های انتخاباتی خود پایان داده است.

اما در این ارتباط مقوله ای که قابل کتمان نیست چگونگی هتک شدن ناقدان آقای احمدی نژاد به ادامه فعالیت های انتخاباتی وی از سوی حلقه نزدیک به ایشان است. در این نزدیک به یک ماه با وجود تکذیب های قاطع و حرمت شکنانه یاران نزدیک آقای احمدی نژاد در مورد محتوای ملاقات نه تنها از چنین نامه ای خبری نبود بلکه حتی به صورت خصوصی نیز رئیس جمهور سابق به دستیاران نزدیک خویش تذکر نداد که چنین منعی صورت گرفته است بلکه با اقداماتی همچون سفرانتخاباتی به گرگان در بیست و پنجم شهریور به نوعی عملکرد غیر اصولی این مشاوران هجمه کننده به منتقدان به سکوت خویش را تأیید می نمود. تبعیت از صلاحدید های خیرخواهانه رهبری ایجاب می کرد تا در فردای ملاقات، یعنی دهم شهریور آقای احمدی نژاد نامه ششم مهر ماه خود را بنگارد یا دست کم مشاوران و دستیاران خود را به عدم هتک کسانی که انتظار خود را نسبت به تبعیت از این توصیه به طرق مختلف بیان می داشتند دعوت نماید.

متأسفانه چنین نشد بلکه اجازه داده شد تا در این فاصله مسئله ای که نیاز به عمومیت یافتن آن نبود تبدیل به یک چالش سیاسی جدی شود و رهبری را ناگزیر سازد که توصیه خود را علنی سازند. تبعیت در دهم شهریور با تبعیت در ششم مهر ماه تفاوت های معنایی و محتوایی بسیار دارد که در آینده ابعاد آن روشن خواهد شد.

201/201

کد خبر: 682227

وب گردی

وب گردی