وزیر ارتباطات : اقتصاد مقاومتی در دولت نهادینه شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : اقتصاد مقاومتی در دولت از بخشداری ها تا سطح وزارتخانه ها نهادینه شده و همه به دنبال تحقق سیاست های 24 گانه اقتصادی مقاومتی در کشور هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی روز جمعه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در ساری افزود : دولت تدبیر و امید برنامه اقتصاد مقاومتی را از ابتدای فعالیتش در دستور کار قرار داد و در سال جاری نیز این سیاست در صدر برنامه دولت قرار گرفته است.
وی ادامه داد : دولت تدبیر و امید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال تبلیغات صوری و اجرا در حد برگزاری همایش و سمینارها که در گذشته انجام می شد ، نبوده و نیست و به طور جدی این سیاست ها را در دستور کار خودش دارد .
جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در مازندران با مثبت ارزیابی کردن سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی در این استان ، گفت که مازندران کارهای خود را در این حوزه بهتر از سایر استان های کشور انجام داده است .
واعظی افزود : تحقق اقتصاد مقاومتی کار بزرگی است و دولت و مدیران استانی با اتمام امکانات برای توسعه کشور به دنبال تحقق این برنامه هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : توانایی های لازم از نظر نیروی نخبه ، منابع طبیعی و کشاورزی برای تحول در استان مازندران وجود دارد و این استان تنها با ساماندهی ظرفیت های گردشگری می نواند سالانه درآمد 50 هزار میلیارد ریالی در این حوزه کسب کند.
وی افزود : باید برای توسعه مازندران با نگاه به آینده به زیرساخت ها صنعتی هم توجه شود که به نظر می رسد در مجموع مازندران گام مهمی برای توسعه برداشته است.
واعظی گفت : در سال جاری شاخص اقتصادی ما در کشور رو به رشد نهاده است و این در حالی است که قیمت نفت در جهان کاهش داشته است.
وی افزود : بنای جدی دولت این است که نرخ رشد اقتصادی در کشور امسال به پنج درصد برسد و این روند در حال محقق شدن است.
او ادامه داد : در سال جاری تاکنون رشد اقتصادی ما در صنعت 8.8 درصد و کشاورزی به چهار درصد رسید و در مجموع نیز نرخ رشد اقتصادی چهار درصد است.
واعظی گفت : این شاخص های اقتصادی باید به صورت عملی در حوزه معیشت و اشتغال در جامعه نمود یابد.
جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مازندران افزود : سیاست های اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی در کشور باید به افزایش رفاه اجتماعی و اقتصادی اقشار کم درآمد جامعه و اشتغال جوانان بیکار برسد و در این صورت مردم نیز با برنامه های دولت همراهی خواهند کرد.
وی افزود : دولت تدبیر و امید به دنبال افزایش رفاه اجتماعی و اقتصادی جامعه و اشتغال جوانان است و در تمام این برنامه نیز مشارکت مردمی را در دسنور کار قرار داده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهان ساماندهی برنامه های استانی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در مازندران شد و گفت : برای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان ها نیاز به تهیه نقشه راه داریم و مازندران باید این نقشه راه را تا پایان سال جاری تهیه کند.
وی مهم ترین چالش پیش روی سیاست های اقتصاد مقاومتی را بروکراسی اداری دانست و گفت : باید این بروکراسی را به مرور برای تحقق برنامه های بلند کشور تغییر دهیم تا بتوانیم گام بلندی را برای توسعه کشور برداریم.
واعظی از بخش خصوصی به عنوان پیشگام حرکت های عملی اقتصاد مقاومتی یاد کرد و از مدیران استانی خواست تا رفع مشکلات سرمایه گذاری را در دستور اصلی برنامه خود قرار دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز برای شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران به این استان سفر کرد .
واعظی جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در مازندران است .
وی قرار است در جمع بازرگانان مازندران در اتاق بازرگانی استان هم مسایل و مشکلات آنان در ارتباط با مبادلات تجاری با روسیه را بررسی کند.
وزیر ارتباطات رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه است .

602/401

کد خبر: 682232

وب گردی

وب گردی