توافق اولیه درباره تاریخ سفر رییس جمهوری به افریقای جنوبی

هفتمین نشست کمیته پیگیری روابط ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار شد و طی آن درباره تعیین تاریخ تقریبی دیدار رئیس جمهوری ایران از آفریقای جنوبی و برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور توافق اولیه صورت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، این نشست نخست با دیدار خصوصی دو ساعته حسین جابری انصاری معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه و امفکتو معاون وزیر خارجه افریقای جنوبی آغاز شد که طی آن درباره راههای گسترش روابط دو کشور و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام به ویژه بحران سوریه و راههای پایان آن، گفت و گو و رایزنی شد.
جلسه با حضور اعضای هیات های دو طرف ادامه یافت و طی آن ضمن بررسی توافقات قبلی انجام گرفته بین دو کشور و مرور روند اجرای آن، بر برگزاری منظم نشست های کمیته سیاسی مشترک بعنوان ساز و کار ثابت پی گیری روابط و همکاری های دو کشور، بصورت هر شش ماه یکبار در ایران و آفریقای جنوبی، تاکید شد.
گسترش همکاری های بانکی و نفتی، تشکیل و برگزاری کارگروههای مشترک فنی و اقتصادی میان دو کشور، همکاری در مجامع و سازمانهای بین المللی و همچنین همکاری در زمینه های امنیتی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، برخی از موضوعات دیگر مورد بحث در این نشست مشترک بود.
به گزارش ایرنا، ترسیم نقشه راه کوتاه مدت و تعیین اولویت های کاری روابط دو کشور در یک سال آینده، توافق اولیه در خصوص تعیین تاریخ تقریبی دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران از آفریقای جنوبی، تعیین تاریخ تقریبی برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور و همچنین تاکید بر ضرورت بازبینی توافقنامه های امضاء شده میان دو کشور بر اساس نیازها و محدودیت های مرحله فعلی روابط دو کشور از جمله دستاوردهای برگزاری هفتمین نشست کمیته پیگیری روابط است.

201/201

کد خبر: 682247

وب گردی

وب گردی