اظهار نظری تازه  از رئیس جمهوری فیلیپین:اگر آلمان هیتلر دارد، فیلیپین هم من را دارد

رئیس جمهور فیلیپین که در گذشته سابقه توهین به مادر اوباما و ابراز تمایل به خوردن تروریست ها را در کارنامه دارد، در اظهار نظری تازه گفت: اگر آلمان هیتلر دارد، فیلیپین هم من را دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری فیلیپین که به اظهارات جنجالی شهرت دارد، پس از بازگشت از سفر کاری در ویتنام به خبرنگاران گفت که خودش را همچون هیتلر تجسم کرده است.
وی با اشاره به اینکه هیتلر میلیون ها یهودی را به قتل رساند، گفت: سه میلیون معتاد در فیلیپین وجود دارند که من از قتل آنها خوشحال می شوم.
وی با گفتن این جمله که 'اگر آلمان هیتلر داشت فیلیپین .... دارد'، مکثی کرد و به خودش اشاره کرد.
دوترته گفت: قربانیان من را می شناسید. من دوست دارم کار تمامی مجرمانی را که برای کشورم مشکل ایجاد می کنند، تمام کنم تا نسل آینده از تباهی نجات پیدا کند.
رودریگو دوترته در جریان انتخابات ماه می سال جاری در فیلیپین به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد. وی در جریان تبلیغات انتخاباتی متعهد شد در صورت برگزیده شدن به مشکل مواد مخدر و فساد در این کشور 100 میلیون نفری پایان دهد.
دوترته روز 30 ژوئن امسال دفتر ریاست جمهوری فیلیپین را تحویل گرفت و از آن زمان تاکنون بیش از سه هزار و 100 نفر که اغلب آنها معتاد و فروشنده مواد مخدر بودند، به قتل رسیدند.
از سوی دیگر به نوشته تارنمای 'فیل استار'، رئیس جمهوری فیلیپین از دو سناتور آمریکایی که وی را به نقض حقوق بشر در جنگ با مواد مخدر متهم کردند، برای دخالت در امور داخلی فیلیپین انتقاد کرد.
دوترته خواستار 'پایان بازی ریاکارانه' دولت آمریکا شد و گفت: نقض حقوق بشر، کشتار آمریکایی های آفریقایی تبار در ایالات متحده است.
وی با اشاره به کشته شدن یک مرد سیاه پوست در آمریکا به وسیله پلیس، گفت: شما چرا به سمت مردم سیاه پوست تیراندازی کرده و آنها را می کشید. شما می توانید این کار را انجام دهید، اما ما نمی توانیم؟
رئیس جمهوری فیلیپین همچنین با انتقاد از اعزام نیروهای نظامی آمریکا به عراق به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی، گفت چه چیزی وجود داشت؟ هیچ.
304/201

کد خبر: 682278

وب گردی

وب گردی