صرافی‌های غیرمجاز زیر ذره‌بین بانک مرکزی

مدیرکل نظارت بر بانکهای بانک مرکزی با بیان اینکه از سال۹۴ تعداد و اسامی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز تغییر نداشته،گفت:پرونده صرافی های غیرمجاز در کمیسیون نظارت بانک مرکزی در حال پیگیری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری تجلیلی بانک مردم، عباس کمره ای در خصوص نظارت بانک مرکزی بر کوچ سپرده ها از بانک ها به سمت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز گفت: بارها به همکاران خود در نظام بانکی و مردم، تذکر داده ایم که ریسک و مسئولیت اینکه سپرده از سوی مردم به موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز برود، همواره وجود دارد و ما هم با هماهنگی سایر دستگاهها، ساماندهی تعدادی از این موسسات را انجام داده و مابقی را هم در دستور کار داریم.

مدیرکل نظارت بر بانکهای بانک مرکزی افزود: فهرست اسامی بانکها و موسسات مالی مجاز و دارای مجوز از بانک مرکزی روی سایت این مجموعه وجود دارد و طبیعی است اگر سپرده گذاری وارد موسسات غیرمجاز شود، باید ریسک آنرا هم بپذیرد.

وی تصریح کرد: آخرین فهرستی که بانک مرکزی در مورد موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و مجاز تهیه کرده، مربوط به سال ۹۴ است و پس از آن اتفاق خاصی رخ نداده و تعداد موسسات تغییری نداشته است.

به گفته کمره ای، مسئولیت سپرده گذاری در این موسسات با خود سپرده گذار است.

وی اظها داشت: در کمیسیون نظارتی بانک مرکزی مشغول به روزرسانی اسامی صرافی هایی هستیم که در همه حوزه ها مشغول به کار هستند و البته از مردم هم درخواست می کنیم بخاطرچند درصد سود بیشتر، اصل سرمایه خود را به خطر نیندازند.

602/401

کد خبر: 682343

وب گردی

وب گردی