جزئیات نبردهای فعلی حماه در مرکز سوریه

عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در حماه، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مانند نبرد حلب، سرنوشت ساز است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم ، استان حماه در مرکز سوریه و در کنار حمص واقع است، از این رو این استان از اهمیت استراتژیکی زیادی برخوردار است. بنابراین نبردی که ارتش سوریه در حماه انجام می‌دهد، مانند نبرد حلب سرنوشت‌ساز است.

آغاز نبردهای فعلی حماه، مشابه آنچه است که در حلب رخ داد. مقدمه چینی گسترده، بیانگر آغاز نبرد زمینی قریب‌الوقوع است که پیش از آن تجهیزات نظامی گسترده ارتش سوریه با هدف تقویت خطوط دفاعی و آمادگی برای بازپس‌گیری مناطقی که تخلیه شد، به این منطقه ارسال شد. هدف اساسی ارتش سوریه در این مرحله، همان محاصره حماه برای فشار بر منطقه السلمیه و جاده خناصر به حلب است.

شماری از گروههای تروریستی از جمله گروه تروریستی جیش‌الفتح که تحت فرمان جبهه النصره فعالیت می کند و همچنین برخی گروههای تروریستی از حومه‌های ادلب، حماه و حمص به سرعت در این نبرد شرکت کردند. همچنین گروه تروریستی جندالاقصی و همپیمانانش نیز نبرد موسوم به مروان حدید را آغاز نموده و حملات خود به روستاهای حومه شمالی حماه را گسترده‌تر کردند.

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن نیز اطراف مناطقی که بعد از تخلیه شهرک الطلیسیه به سمت آن عقب نشینی کرده بودند، را در کنترل آتش خود قرار دادند تا توانایی رصد و تعقیب و اجرای کمین را داشته باشند.

اما عقب‌نشینی نیروهای ارتش سوریه به شهرک کراح در راستای تقویت مناطق و استفاده از آن به عنوان نقطه آغاز حمله به تروریستها صورت گرفت. در نتیجه نبردها در این مناطق، حمله تروریستی بزرگ تروریستهای جیش‌الفتح و جندالاقصی و احرار الشام به دو شهرک کراح و الزغبا خنثی شد. همچنین در پی این نبردها 70 تروریست به هلاکت رسیدند و دهها تانک در اطراف شهرکهای عطشان، سکیک، طیبه الإمام، مورک وکوکب در حومه شمالی شرق حماه منهدم شد.

304/201

کد خبر: 682355

وب گردی

وب گردی