میزبانی کمیته فرهنگی وآموزشی ستادمرکزی اربعین از موکب داران عراقی

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستادمرکزی اربعین با اشاره به سفر بیش ۳۵ نفر از صاحبان مواکب حسینی درکشور عراق از برنامه های متعدد فرهنگی وهم اندیشی و انتقال تجارب بین موکب داران عراقی-ایرانی خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، سعید غضنفری دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستادمرکزی اربعین کشور با اشاره به سفر بیش ۳۵ نفر از صاحبان مواکب حسینی در کشور عراق از برنامه های متعدد فرهنگی و هم اندیشی و انتقال تجارب بین موکب داران عراقی و هیات های بزرگ و شاخص استان های قم، تهران و مشهد مقدس خبر داد.

سعید غضنفری با اشاره به لزوم هم افزایی فرهنگی مابین برادران عراقی و ایرانی و همچنین ارتباط مستقیم موکب داران دوکشور به انتقال تجارب و آموزه های موکب داری و هیات داری اشاره کرد و این سفر و برنامه فاخر فرهنگی را گامی در جهت نزدیکی فرهنگی و رشد و توسعه ارتباطات قشر خادمین و خدمتگزاران زائران دانست.

او با اشاره به حضور بیش از ۳۵ نفر از موکب داران نخبه و بزرگ عراقی که از شهرهای نجف کوت و مسیر نجف به کربلا ، به برنامه های انجام شده از قبیل بازدید از دو هیات حسینیه استان قم (حسینیه شهدا و مجتمع امام خمینی) و نشست مشترک با مسئولین دو هیات فوق اشاره کرد.

ظهر روز پنجشنبه نیز کاروان خادمان و موکب داران عراقی میهمان تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) بودند که مورد استقبال نایب تولیت حجت الاسلام والمسلمین صالحی قرار گرفت و در جلسه ای نقاط قابل اشتراک را به بحث و بررسی گذاشتند.

غضنفری دیگر برنامه های پیش رو را برای روز جمعه زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری و متعاقبا نشست با هیات های شاخص و موکب داران ایرانی در ایام اربعین در تهران بیان کرد.

بازدید از نمایشگاه عطر سیب و اهدا بسته فرهنگی شامل کتیبه و پرچم های فاخر و پس از آن عزیمت به سمت مشهد مقدس از دیگر برنامه های است. روز شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و هیات های شاخص مشهد مقدس جلسه ای نیز با حضور مواکب داران عراقی برگزار خواهد شد.

105/106

کد خبر: 682363

وب گردی

وب گردی