کمک بخش‌ خصوصی برای رفع نگرانی همکاری بانک‌های اروپایی با ایران

معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی فرانسه که در راس هیاتی تجاری از ایالت Pays de La Loire این کشور به تهران آمده است، با دبیرکل اتاق تهران ملاقات و گفت‌وگو کرد. هیات تجاری فرانسوی شامل نمایندگان 13 بنگاه از بخش خصوصی این کشور است که برای رایزنی با بنگاه‌های ایرانی به تهران آمده است و با فعالان اقتصادی نشست‌های دوجانبه و مذاکره داشته است.

به گزارش ایسکانیوز از اتاق بازرگانی تهران، در دیدار «فرانسیس جاندن» با «بهمن عشقی»، دو طرف بر تقویت همکاری‌ها در زمینه انتقال نیازهای فنی و اقتصادی و نیز شناسایی فرصت‌های اقتصادی و بنگاه‌های صنعتی و تجاری دو کشور تاکید کردند. دبیرکل اتاق تهران در این ملاقات، با اشاره به جایگاه اتاق تهران در ساختار اقتصاد بخش‌خصوصی ایران، گفت: در حال حاضر بیش از 15 هزار بنگاه اقتصادی عضو اتاق تهران هستند و این نهاد بخش‌خصوصی، بازوی مشورتی دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود. وی با اشاره به اینکه اتاق تهران می‌تواند پل اتصال سرمایه‌گذاران فرانسوی با بخش‌های اقتصادی کشور باشد، افزود: به‌رغم توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران، همکاری اقتصادی کشورها با ایران هنوز در پیچ‌و‌خم مشکلات بانکی گرفتار است، از این رو بخش‌های خصوصی طرف‌های تجاری ایران به ویژه فرانسه، باید آستین همت را بالا زده و برای رفع نگرانی بانک‌های کشورهای خود دست به کار شوند.
دبیرکل اتاق تهران یکی از زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی در ایران را بخش حمل‌و‌نقل عمومی عنوان کرد و گفت: در این زمینه شهرداری تهران پروژه‌های مطالعه شده متعددی در دست دارد که شرکت‌های فرانسوی می‌توانند در اجرای آن مشارکت کنند.
معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی فرانسه نیز طی سخنانی، با اشاره به رضایتمندی اعضای هیات تجاری این کشور از مذاکرات چند روز اخیر با شرکت‌های ایرانی، گفت: ما می‌توانیم در بازگشت به کشور خود، سفیر شما در فرانسه برای رایزنی و تسهیل همکاری‌های اقتصادی باشیم.
فرانسیس جاندن که ریاست اتاق بازرگانی ایالت Pays de La Loire را برعهده دارد، افزود: فرانسه، صرفا پاریس نیست و سایر ایالت‌های این کشور اروپایی از ظرفیت و توان بالای صنعتی و اقتصادی برخوردار است که هیات تجاری اعزامی از ایالت Pays de La Loire به مرکزیت شهر «نانت» از جمله آن است. به گفته وی، این ایالت از صنایع برتر در حوزه های‌تک برخوردار است و شرکت‌های فرانسوی این آمادگی را دارند در این بخش همکاری و سرمایه‌گذاری خوبی با بنگاه‌های ایرانی داشته باشند.

402/602

کد خبر: 682375

وب گردی

وب گردی