دردهایی که باید جدی گرفته شود

درد فیزیکی بخشی از زندگی روزمره ماست. درد بر اثر آسیب دیدگی، بیماری یا انجام دادن ورزش های سنگین به وجود می آید. به نقل از سایت ام اس ان ، علت بسیاری از دردها را می توان بدون مراجعه به پزشک دریافت ، اما وقتی که به عنوان مثال هیچ دلیلی برای سر درد مداوم یا کمر درد آزاردهنده وجود نداشته باشد، لازم است که حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا این درد می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد. اما چه نوع دردهایی را باید جدی تلقی کرد ؟

به گزارش ایسکانیوز روزنامه خراسان در مورد دردهایی که باید جدی گرفته شود می نویسد:

احساس سوزش، بی حسی،سوزن سوزن شدن در پا یا کف پا می تواند نشانه احتمالی بیماری نوروپاتی دیابتی یعنی بیمار شدن و آسیب دیدن اعصاب بر اثر بالا بودن قند خون باشد.
متاسفانه، میلیون ها نفر در سراسر جهان وجود دارند که عوارض بیماری قند را نادیده می گیرند و در نهایت دچار عواقب جدی آن می شوند. بعضی از عوارض دیگری که در کنار این درد به وجود می آید شامل خشکی دهان، تشنگی و گرسنگی مداوم، خارش و خشکی پوست، کندی در التیام زخم ، تکرر ادرار و تاری دید است. در صورت بروز هر یک از این علایم به پزشک مراجعه کنید.


درد نامعلوم در قفسه سینه، گلو، فک یا شکم :
درد در ناحیه قفسه سینه اغلب نگران کننده است. در واقع، درد یا ناراحتی قفسه سینه در بیشتر موارد نشانه مشکل جدی قلبی است. البته علایم این ناراحتی از طریق درد در گلو، فک، بازو یا شکم نیز ظاهر می شود و به آن باید دقت کرد تا بابیماری دیگری اشتباه گرفته نشود. در مشکلات قلبی احتمال سوزش سر دل وجود دارد. بنابراین، در صورت بروز هر یک از این علایم به پزشک مراجعه کنید.


سردردهای غیر قابل تحمل:
سردرد، علل متعددی دارد و بر اثر بی آبی، گرفتگی سینوس یا استرس به وجود می آید و می توان با مصرف آب ، شست وشوی بینی، مدیتیشن یا خواب راحت از آن پیشگیری کرد. اما، اگر این راه حل ها مفید واقع نشد آن را به عنوان یک علامت هشدار جدی بگیرید زیرا این درد می تواند نشانه خون ریزی مغزی باشد.


کمر درد ناگهانی و آزاردهنده:
کمردرد یکی از شایع ترین مشکلات است که به دلیل بی تحرکی، حالت بدنی نادرست ،فشار فیزیکی و گاهی هم بیماری مزمن به وجود می آید. اما اگر درد تیز و ناگهانی باشد می تواند نشانه پارگی کشنده رگ اصلی خون که به قلب وصل می شود باشد. این حالت خطرناک است و نیاز به معاینه فوری پزشک دارد. علاوه بر این، درد کمر بین شانه ها می تواند به دلیل فشار خون بالا، مشکلات گردش خون وبیماری قند باشد .
بنابر این بدون تاخیر به پزشک مراجعه کنید تا تحت معاینه قرار گیرید.


درد شدید شکم:
درد شدید در ناحیه شکم به ویژه اگر تیز، ناگهانی و شدید باشد ممکن است با بیماری های متعددی ارتباط داشته باشد از جمله سنگ کیسه صفرا ، پانکراس، زخم روده و التهاب یا ترکیدگی آپاندیس، ضعف دستگاه گوارش و معده یا روده، زخم معده و التهاب .


ورم یا درد ساق پا:
دردساق پا لزوما نشانه یک بیماری جدی نیست، ولی وقتی همراه با ورم در آن ناحیه باشد یا درد مداوم داشته باشد، می تواند نشانه ترومبوز ورید عمقی (DVT) باشد. در این بیماری یک قطعه از خون لخته و از طریق قلب وارد سیستم گردش خون ریوی می شود و در ریه گیر می کند. تشخیص و درمان DVT ضروری است.
یکی از علایم هشدار دهنده DVT درد یا ورم در ساق پا و گرم شدن پوست یا قرمزی و تغییر رنگ پیدا کردن پا و یا ظاهر شدن رگ ها روی سطح پوست است.


درد مبهم، ناشناخته یا ترکیبی:
برخی درد ها در قسمت خاصی از بدن متمرکز نیست . این درد ها را نباید نادیده گرفت زیرا می تواند نشانه بیماری زمینه ای مانند افسردگی باشد. ناراحتی ذهنی به طور مکرر درد مزمن بدون دلیل ایجاد می کند و با مشکلات روانی همراه است . در صورت مشاهده این علایم به پزشک مراجعه کنید.

704

کد خبر: 682385

وب گردی

وب گردی