برایی نژاد: 50اکیپ دامپزشکی در ایام محرم در سطح استان تهران فعال هستند

مدیرکل دامپزشکی استان تهران از استقرار 50اکیپ نظارتی و بهداشتی برای ذبح دام های ایام محرم در سطح استان تهران گفت: اکیپ های دامپزشکی از فردا کار خود را در سطح استان آغاز می کنند.

سید اصغر برایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز افزود: در سطح استان تهران ماموران 50اکیب دامپزشکی، نظارت و بازرسی های بهداشتی خودرا در قبال کشتار دام ها و برخی از دستجات عزاداری که از برخی احشام از جمله اسببرای تعزیه های خود استفاده کرده(کنترل بعضی بیماری ها)، نیز خبرداد.

وی ادامه داد: ماموران دامپزشکی استان تهران در قالب این اکیپ ها در ایام محرم از تکیه ها، رستوران ها و آشپزخانه های نظارت کرده تا گوشت های نذری مصرفی بدون هیچ مشکلی طبخ شود.

برایی نژاد تاکید کرد که مسئولان هیات ها، تکیه ها و دسته جات عزاداری ارتباطات خود را با دامپزشکی استان تهران گسترش دهند تا خدمات مطلوبی را از این اداره در ایام پیش رو کسب کنند.

مدیر کل دامپزشکی با بیان اینکه 18کشتار گاه ثابت توسط بخش دولتی، خصوص و شهرداری تهران در سطح استان تهران وجود دارند، اظهار کرد: مردم می توانند در ایام محرم به صورت شبانه روزی ذبح دامهای خود را به صورت بهداشتی انجام دهند.

* مرحله دوم واکسانیون تب برفکی دام های سبک و سنگین در حال انجام است

برایی نژاد تاکید کرد: مرحله دوم تب برفکی دام های سنگین از 15شهریور ماه تا پااین مهر ماه ادامه خواهد داشت و از اول آبان ماه به مدت 45 روز طرح واکسیناسیون تب برفکی در میان دام های سبک انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خاطر نشان کرد: براساس گزارش های سازمان دامپزشکی کل کشور بالترین پوشش واکسیاسیون در کشور مربوط به استان تهران است.

به گفته وی گسترش تب برفکی در فصول سرما زیاد است که در این زمینه باید هر چه سریعتا این طرح را انجام داد.

برایی نژاد تصریح کرد: در 20روز گذشته از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی، افزون بر 105 هزار راس از دامهای سنگین استان تهران واکسینه شدند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش دام های سبک نیز 300هزر راس گوسفند و بز در مرحله دوم این طرح واکسینه خواهند شد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان تهران 350هزار راس دام سنگین و 700هزار راس دام سبک در مرحله نخست واکسن های تب برفکی را دریافت کردند.

402/602

کد خبر: 682409

وب گردی

وب گردی