بازگشت هیلاری کلینتون به صدر جدول نظرسنجی‌ها

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موفق شده در آخرین نظرسنجی‌ها از رقیب جمهوری‌خواهش دونالد ترامپ پیش بیفتد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، در آخرین نظرسنجی مشترک رویترز/ ایپسوس، هیلاری کلینتون برخلاف افت محبوبیتش در ماه سپتامبر (شهریور) موفق شد تا 5 درصد از دونالد ترامپ جلو بیفتد.

در این نظرسنجی که در روزهای 23 تا 29 سپتامبر (2 مهر تا 8 مهر) انجام شده، 43 درصد از کلینتون و 38 درصد از ترامپ حمایت شده است. این در حالی است که 19 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز گفته‌اند که به هیچ یک از دو نامزد رأی نخواهند داد.

ترامپ در عمده نظرسنجی‌های سال 2016 از دونالد ترامپ پیش بوده است اما مشکلات مربوط به سلامتی وی در جریان مراسم سالگرد 11 سپتامبر برای او دردسرهایی ایجاد کرد.

در نظرسنجی جداگانه دیگری که علاوه بر کلینتون و ترامپ از نامزدهای دیگر احزاب نیز نام برده شده است، کلینتون 4 درصد بر ترامپ برتری دارد. در این نظرسنجی نامزد دموکرات‌ها 42 درصد، نامزد جمهوری‌خواهان 38 درصد، گری جانسون، نامزد حزب لیبرتارین 7 درصد و جین استین نامزد حزب سبز نیز 3 درصد رای داشته‌اند.

703/201

کد خبر: 682489

وب گردی

وب گردی