سبحانی فر: اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل  کاندیدای خارج از مجموعه نخواهند داشت

عضو فراکسیون امید گفت :مطمئن هستم درانتخابات آینده هم مشی اعتدال موفق خواهد شد و فعالان سیاسی اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایان  معتدل به ادامه مشی تعادل اعتقاد دارند.  

رمضان علی سبحانی‌فر در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در ارزیابی نقش حزب اعتدال و توسعه در دو انتخابات پیشین،گفت : در شرایطی انتخابات ریاست جمهوری 92 برگزار شد که در انتخابات گذشته تنش هایی ایجاد شد و وضعیت در حالت عادی نبود، لذا آنچه که می توانست پاسخگو باشد وضعیت اعتدالی بود.

او با بیان اینکه مردم پاسخ منفی در ذهن خود به افراط و تفریط داده اند،گفت : زمانی که حزب اعتدال و توسعه به میدان آمد جامعه به بحث اعتدالی نیاز داشت و با وجود اینکه در آن شرایط وضعیت چشمگیری برایش مهیا نبود که بتواند نقش آفرینی کند با این‌حال توانست با حمایتهایی که از روحانی داشت، پیروزی شود .

نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم در پاسخ به اینکه آیا اعتدال و توسعه توانست این نقش را در مجلس هم دنبال کند، بیان کرد: با توجه به اینکه دولتی با مشی اعتدالی بر سر کا آمد و در مجلس نهم با تنش ها و عدم همراهی با دولت مواجه بودیم، مردم احساس کردند که اگر پاسخ مثبتی به ادامه روند اعتدالی در جامعه بدهند و این مشی در قوه مجریه و مقننه دنبال شود ، شاید بهتر به مشکلات مردم رسیدگی شود.

او افزود: باتوجه به اینکه نمایندگانی درمجلس دهم وارد میدان شدند که شاخص نبودند اما شعار اعتدالی آنها و احزاب و گروهایی که با مشی اعتدال از آنها حمایت کردند بیشتر مورد اقبال مردم قرار گرفتند و امروز مجلسی داریم که مشی آنها اعتدالی است.

سبحانی درباره اینکه برخی اصلاح طلبان براین عقیده اند که با توجه به عدم حضور احمدی نژاد خود کاندیدای مستقل معرفی کنند و ائتلافی با اعتدال و توسعه نداشته باشند گفت: مطمئن هستم درانتخابات آینده هم مشی اعتدال موفق خواهد شد و فعالان سیاسی اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل به ادامه مشی تعادل اعتقاد دارند.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: بعید می دانم اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل از این قاعده خارج باشند و بهترین گزینه برای انتخابات 96 را آقای روحانی می دانند و به احتمال زیاد کاندیدای خارج از مجموعه نخواهند داشت و اعتقادشان این است که در فضای آرام می توانیم به خواسته های مردم رسیدگی کنیم.

203/201

کد خبر: 682529

وب گردی

وب گردی