سهم قابل توجه صندوق بازنشستگی کشوری در تولید ناخالص ملی

عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی دارد.

به گزارش ایسکانیوز ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سید غلامرضا هاشمی اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان امانتدار شاغلان و بازنشستگان دستگاه هی دولتی و با هدف حفظ و افزایش ارزش اندوخته های آنان، تا کنون در عرصه های مختلف اقتصادی از جمله صنعت صنعت، بازار سرمایه و خدمات فعالیت چشمگیری داشته است.
هاشمی تصریح کرد: صندوق‌ بازنشستگی با اختصاص بخش بزرگی از سرمایه خود به سرمایه گذاری داخلی سعی در توسعه بازارهای سرمایه داخلی دارد.
وی ادامه داد: این صندوق با تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده از سایر منابع، بخشی از نیاز ذینفعان خود را در قالب مستمری ماهانه تامین می کند.
هاشمی اظهار داشت: انجام بیمه سنجی ادواری برای بنگاه های بیمه ای و بانکی به منزله نقشه راه برای تعیین راهبردهای مناسب است.
وی با اشاره به استاندارد حسابداری و الزامات قانونی، بیان داشت: بیمه سنجی مبتنی بر ضوابط و تعیین ارزش منصفانه دارایی های صندوق، تکلیفی قانونی و حرفه ای است.
هاشمی گفت: با همکاری مسولان صندوق بازنشستگی کشوری و بنگاه های تابعه فرآیند ارزیابی دررشته های مالی، ماشین آلات و تجهیزات، ساختمان و برند انجام شد و فرآیند بیمه سنجی نیز در حال اجراست.
وی افزود: رشد مستمری، افزایش حقوق شاغلان، نرخ بازده دارایی ها و میزان تعهدات آتی صندوق بازنشستگی کشوری باید در محاسبه بیمه سنجی، به عنوان معیار اصلی ارزیابی عملکرد صندوق مورد توجه قرار گیرد.
عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، همچنین اظهار داشت: سالمندان و بازنشستگان به ‌دلیل افزایش سن و کاهش توانایی‌هایشان، از اقشار آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند، بنابراین باید مورد توجه و تحت حمایت‌های لازم قرار گیرند. نیازهای آن ها در ابعاد جسمی، اجتماعی، و روانی مورد ارزیابی قرار گرفته و تدابیر مناسبی برای پاسخگویی به این نیازها، اتخاذ شود.
هاشمی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشغولیت‌های ذهنی بازنشستگان مسائل اقتصادی است که باید همواره مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

402/602

کد خبر: 682533

وب گردی

وب گردی