سردار دهقان:دولت به تنهایی نمی تواند تغییر بنیادین در بخش های مختلف ایجاد کند

وزیر دفاع گفت: دولت به تنهایی نمی تواند تغییر بنیادین در بخش های مختلف ایجاد کند اما استفاده از توان مردم و مشارکت آنان نقش موثری در این راستا دارد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز شنبه در همایش تجلیل از خادمان وعوامل اجرایی راهیان نور دانش آموزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رونق در بهره وری ملی و نقش آفرینی در عرصه های جهانی از مهمترین اهداف کشور در افق 1404 است.
وزیر دفاع با بیان اینکه برای دستیابی به این اهداف تلاش همگان و بسیج امکانات موجود را می طلبد تصریح کرد: جوانان کشور باید خود را برای خدمات رسانی به مردم قوی تر کنند تا بتوانند مسئولیت های سنگین در آینده را بپذیرند.
وی همچنین به مشکلات اقتصادی جامعه اشاره و گفت: اکنون با رکود و بیکاری دست به گریبان هستیم که این موضوع ریشه در گذشته دارد.
وی یادآور شد: در گذشته برای توسعه زیرساخت ها و مشارکت مردم در اقتصاد کوتاهی شده و اکنون باید مانند زمان جنگ به منظور رفع مشکلات عزم و اراده داشته باشیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: به همین منظور با مدیریت جهادی، ابتکار، خلاقیت و نوآوری توانستیم به پیروزی های کنونی دست یابیم.
وی گفت: وجود جوانان تحصیلکرده، علاقه مند به نظام و وفادار به ولایت از مهمترین مزیت های جمهوری اسلامی ایران به منظور فعال سازی استعدادهاست.
سردار دهقان به مقام نخست ایران در منابع نفت و گاز در دنیا اشاره و تاکید کرد: نظام سلطه حتی با شکستن قیمت نفت و کاهش درآمدهای ایران نتوانست ما را زمین گیر کند.
وی افزود: باید با بهره مندی از قابلیت های موجود کشور و نگاه متفاوت به عرصه های مختلف زمینه تامین نسل های آینده در ایران اسلامی فراهم شود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد:بهره گیری از فرمول های شکست خورده قدیمی برای رسیدن به روش های موفق جدید باید در دستور کار قرار گیرد.
وی یادآور شد: حرکت در مسیر مردمی بودن، داشتن عدالت پایه، دانش بنیان بودن، درون زایی و برون گرایی از مهمترین ویژگی های اقتصادی مقاومتی به شمار می رود.
سردار دهقان اظهار داشت: دولت به تنهایی نمی تواند تغییر بنیادین در بخش های مختلف ایجاد کند اما استفاده از توان مردم و مشارکت آنان نقش موثری در این راستا دارد.
وی همچنین گفت: تسلیم در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد، از این رو سلطه جهانی می خواهد که جمهوری اسلامی علیه آنان اقدامی نکنند تا بتوانند هر کاری می خواهند، انجام دهند.
وی افزود: تلاش برای به حاشیه بردن اسرائیل به عنوان دشمن اسلام و عامل ایجاد تقابل بین شیعه و سنی از مهمترین اقداماتی است که نظام سلطه در دستور کار خود قرار داده است.
سردار دهقان تصریح کرد: اقدام های سلطه جهانی در یمن، عراق، سوریه و لبنان تعبیری از همین نگاه است.
وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران هرگونه سازش و تسلیمی در برابر دشمنان و سلطه گران را نمی پذیرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: درسی که جهانیان از انقلاب اسلامی گرفتند، همان ایستادگی در برابر تجاوز، بدخواهی، زورگویی و قدرت طلبی است.
وی گفت: اتحاد، انسجام جهاد، معنویت، اتکال به خدا، پیوند با رهبری و حرکت حول محور ولایت مهمترین عوامل پیروزی ملت ایران در برابر نظام سلطه محسوب می شود.
سردار دهقان به نزدیکی ماه محرم به عنوان ماه حماسه، خون، آزادی، آزادگی و درس آموزی به بشریت اشاره و تاکید کرد: نهضت حسینی منشاء نهضت های پس از آن به شمار می رود.
وی افزود: جهاد در جبهه های حق علیه باطل نمادی از آرمان خواهی و عدالتخواهی ایرانیان است، به همین منظور باید فضای جبهه، ایثار و شهادت احیا شود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: وضعیت کنونی و آینده نظام و انقلاب اسلامی به همان عوامل تشکیل دهنده دفاع مقدس نیاز دارد.
وی یادآور شد: اکنون بسیاری از جوانانی که باید در یمن، عراق، سوریه و لبنان کشورشان را بسازند در جنگ از بین می روند و این مهم خواسته نظام سلطه و رژیم صهیونسیتی است.
سردار دهقان اظهار کرد: در تمامی این درگیری ها اسرائیل و نظام سلطه خوشحال است و تنها ملت های مسلمان در این میان دغدغه دارند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که از دسیسه های نظام سلطه و رژیم صهیونیستی ترسی ندارد و با تمامی توان در برابر جریان نفاق استکبار جهانی ایستاده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ایران اسلامی از تمامی ملت هایی که منتخب مردم شان هستند به طور جدی حمایت می کند، اما عربستان و کشورهای مرتجع عربی از تکفیری ها پشتیبانی می کنند.
وی با اشاره به ضرورت حفظ دستاوردهای دفاع مقدس افزود: ایران اسلامی ایثار، جهاد، مقاومت و ایستادگی در جبهه های حق علیه باطل را به صحنه آورد و به پیروزی نهایی رسید.
وی همچنین با اشاره به هفته نیروی انتظامی یادآور شد: تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در مرزها، درون و برون شهرها به منظور برقراری امنیت قابل ستایش و تقدیر است.
در ادامه فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران امروزه به رخ جهانیان کشیده می شود.
سردار رضا محمدسلیمانی اظهار کرد: این مهم نشان از اقتدار ایرانیان، مسلمانان دنیا و آزادگان جهان دارد.
در این همایش از 160 نفر از خادمان وعوامل اجرایی راهیان نور دانش آموزی چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

202/201

کد خبر: 682558

وب گردی

وب گردی