مقیمی خبر داد: آغاز به کار ستاد انتخابات کشور از اواخر آذرماه به صورت رسمی

قائم مقام وزیر کشور گفت: کار ستاد انتخابات کشور از اواخر آذر ماه به صورت رسمی آغاز می شود، هرچند در حال حاضر اقدامات آماده سازی از جمله تدارکات کار و آموزش توجیهی فرمانداران و بخشداران آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز، مقیمی قائم مقام وزیر کشور با تاکید براینکه فعالیت های سیاسی قانونی در کشور محدودیت زمانی ندارد گفت: تا زمانی که فعالان سیاسی در چارچوب قانون فعالیت سیاسی انجام دهند، وزارت کشور از آنها حمایت می‌کند.
محمدحسین مقیمی صبح پنجشنبه پس از حضور در سمینار توجیهی – آموزشی انتخابات ویژه فرمانداران و بخشداران استان، به اتفاق استاندار کرمان در کنفرانس خبری حضور یافت.

آغاز به کار ستاد انتخابات کشور از اواخر آذرماه به صورت رسمی
قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار نشریه تدبیر کرمان مبنی براینکه (ستاد انتخابات کشور از چه زمانی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می کند و فضای سیاسی کشور را چگونه می بینید؟) گفت: کار ستاد انتخابات کشور از اواخر آذر ماه به صورت رسمی آغاز می گردد، هرچند در حال حاضر اقدامات آماده سازی از جمله تدارکات کار و آموزش توجیهی فرمانداران و بخشداران آغاز شده است.
مقیمی با اشاره به اینکه همه اعضای رسمی کشور خود را به نوعی برای این اتفاق بزرگ آماده می کنند، یادآور شد: جو سیاسی و شور ایجاد شده ناشی از انتخابات در سال 96، حاکی از نشاط اجتماعی است.

ملاک در انتخاب مدیران تنها کارآمدی آنهاست
قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به دو سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه (تغییراتی که در استان‌ها به وجود می‌آید و بعضا از خارج از استان در برخی از این تغییرات دخالت‌هایی می‌شد، با توجه به جابجایی‌هایی که صورت خواهد گرفت سیاست شما چیست؟ آیا از استاندار حمایت می‌کنید؟ و سه استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی شدند، چه اختیاراتی به سه استاندار تفویض شده است؟) گفت: در خصوص عزل و نصب برخی از مدیران و فرمانداران در سال منتهی به انتخابات 96، استانداران مرجع تصمیم گیری هستند و هیچگونه فشار سیاسی در این زمینه وجود ندارد.
مقیمی با اشاره به تفویض اختیارات استان ها، اذعان کرد: تفویص اختیارات در همه دولت ها وجود داشته است اما در هر دولت از شدت و ضعف برخوردار بوده است اما با انتخاب سه استان، بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی و سفر وزیر کشور به استان ها و رصد اقدامات صورت گرفته در هر استان، هم اکنون 100 اختیار در هیات دولت در چند روز اخیر تصویب و به مدیران استانها واگذار گردید.
وی با اشاره به برخی صحبت ها مبنی بر اینکه دولت شروع کار انتخاباتی خود را با تغییر مدیران و فرمانداران آغاز کرده است، گفت: دولت یازدهم به دنبال این نبوده که مدیران را تغییر دهد و ملاک در انتخاب مدیران تنها کارآمدی آنها بوده است.
قائم مقام وزیرکشور بازنشستگی، عدم تمدید ماموریت برخی نیروها، درخواست جابجایی افراد و کارآمدی در حد توقع مسئولین را از عوامل مهم جابجایی برخی از مدیران عنوان کرد و افزود: مدیرانی که برنامه‌های دولت که شامل قانون و مقررات را قبول دارند و کارآمدی لازم را داشته باشند، حفظ می‌شوند.
مقیمی تاکید کرد: استانداران و مسئولین محلی تلاششان بر این است که مدیرانی کارآمد، جدی، خدوم و علاقمند به توسعه کشور را استفاده کنند.

فراهم نمودن فضایی آزاد برای فعالیت های سیاسی در دولت یازدهم
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نشریه ندای اعتدال مبنی براینکه (استاندار اقدامات خوبی را در جهت مشارکت حداکثری مردم انجام داده است، آیا این الگویی که در استان کرمان مثل منشور انتخاباتی و مثلث توسعه اقتصادی حاصل شده، در استان های دیگر هم این الگو حاصل شده است؟)، خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی در سطح کشور به خوبی در حال انجام است، بطوریکه اخبار در لحظه انعکاس داده می شود.
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه در کشور همه در جنب و جوش می باشند و دولت یازدهم شرایطی ایجاد نموده است که همه فعالان سیاسی آزادانه به فعالیت سیاسی خود بپردازند، یادآور شد: سال گذشته منشور انتخاباتی در استان کرمان تدوین و رونمایی شد و پس از آن، دیگر استان‌ها با شیوه خودشان، اقدامی شبیه استان کرمان انجام دادند.
مقیمی افزود: در طرح مثلث توسعه اقتصادی جریاناتی در تصمیم گیری موثر بوده اند، در کنار یکدیگر جمع شده اند تا با همکاری یکدیگر توسعه را در پیش گیرند و معتقدیم الگوی کرمان یک الگوی موفق است و برخی از استان ها نیز هم اکنون از این طرح استفاده می کنند و افرادی که در ارتباط با اقتصاد می باشند، این الگو را دیده اند و آن را تحسین نموده اند.

فعالیت های سیاسی قانونی در کشور محدودیت زمانی ندارد
وی در پاسخ به سوال خبرنگار سایت خبری گفتار نو مبنی براینکه (مجلس قبل از تعطیلات، فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شورا را به تصویب رساند ایا این تغییرات تاثیری بر روند فعالیت ستاد انتخابات نخواهد داشت؟ برخی در پوشش مساجد یا تکایا اقدام به برگزاری جلسات سیاسی بدون مجوز می کنند، برای این مساله وزارت کشور چه تهمیداتی اندیشیده است؟) گفت: قوانینی که در مجلس تصویب شد به بهتر برگزار شدن انتخابات کمک می‌کند و ما به عنوان وزارت کشور مجری هستیم و قوانین مجلس ملاک کار ما هستند.
قائم مقام وزیر کشور درباره برگزاری جلسات سیاسی عنوان کرد: فعالیت سیاسی در کشور محدودیت زمانی ندارد و می‌توان در قالب قانون فعالیت سیاسی انجام داد اما تبلیغات انتخاباتی باید در زمان تعیین‌شده صورت گیرد.
مقیمی با تاکید براینکه جلسات سیاسی که در اماکن عمومی مانند مسجد برگزار می‌شود باید برای همه به یک شکل باشد و محدودیت‌ها و اختیارات برای همه یکسان باشد، خاطر نشان کرد: جلسات سیاسی نیاز به مجوز دارد، اما بعضی مواقع جلساتی از سوی افرادی برگزار می‌شود که حزب رسمی نیستند و به مرور به آن‌ها تذکر داده شده است و بعضی از آن‌ها حزب رسمی راه انداخته‌اند.

تبلیغات خارج از موعد خلاف است و همه باید مطیع قانون باشیم
وی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه پیام ما مبنی براینکه ( فردی پیش از توصیه مقام معظم رهبری، بدون اجازه فعالیت سیاسی می‌کرد اما حامیان دولت جلساتشان لغو می‌شود. علت آن چه بوده است؟) گفت: این فرد نیز همانند آحاد ملت است و قانونگذار برای همه شرایطی را فراهم کرده است تا زمانی که فعالان سیاسی در چارچوب قانون فعالیت سیاسی انجام دهند، از آنها حمایت می‌کنیم.
قائم مقام وزیر کشور افزود: اگر در سفرهای این فرد مجوز اخذ می شد، مسائل امنیتی تأمین می گردید، هر چند تبلیغات خارج از موعد خلاف است و همه باید مطیع قانون باشیم.

مدیرانی که با شعارهای( اعتدال، قانونگرایی) دولت همراه نیستند، جای خود را به دیگر نیروها بدهند
این مقام مسئول در پاسخ به سوال رئیس خانه مطبوعات کرمان مبنی براینکه (وضعیت عمرانی استان کرمان را چطور می بینید؟ برخی از مدیران به دولت قبل دلدادگی دارند، چه برنامه ای در این خصوص دارید؟) تصریح کرد: کشور طی برنامه کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدام می کند که اغلب این طرح ها ملی و برخی استانی است.
مقیمی با اشاره به اینکه منابع کشور محدود است و همه به دنبال توسعه هستند، افزود: پیگیری‌ها و کارهای اجرایی توسط استانداران، نمایندگان مجلس و بزرگان استان‌ها انجام می‌ پذیرد و کارهای بزرگی در استان کرمان طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته در استان کرمان اقدامات خوبی توسط بخش خصوصی انجام شده است، یادآور شد: مسؤولان استان زمینه را برای ایجاد شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج فراهم کردند و این شهرستان می‌تواند الگویی برای کشور باشد.
قائم مقام وزیر کشور گفت: اعتقادم بر این است هر مدیری که با دولت همراه هست، بماند و افرادیکه با دولت همراه نیستند، جای خود را به دیگر نیروها بدهند.

مطبوعات علاقه مندی و امید را در مردم ایجاد کردند
مقیمی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه واقعه مبنی براینکه (در دولت قبل این گونه بود به غیر از خود رئیس جمهور تمام وزار پای کار بودند و دفاع می‌کردند و اما در دولت یازدهم، وزار سکوت معناداری دارند و دفاع نمی‌کنند. به نظر می رسد روحانی مظلوم است، آیا رئیس جمهور نمی‌تواند کانال و شبکه تخصصی بگیرد؟) افزود: گاهی مخالفان دولت سعی می‌کنند با تبلیغات منفی، اقدامات دولت ازجمله کاهش تورم، اجرای طرح تحول سلامت و خودکفایی در تولید گندم را کم‌اهمیت جلوه دهند، اما مردم اقدامات دولت را به چشم خود دیده‌اند.
وی یادآور شد: در هفته دولت فرصتی محیا شد تا قسمتی از اقدامات صورت گرفته، بیان شود و مطبوعات نیز به خوبی وارد عمل شدند و علاقه مندی و امید را در مردم ایجاد کردند.

نمره دولت را ملت شریف ایران و رسانه ها مشخص می کنند
قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار نشریه اعتدال مبنی براینکه (وزارت کشور چه نمره ای به دولت روحانی می دهد؟ اقای روحانی چه تعریفی از اعتدال دارد؟) خاطر نشان کرد: ملت شریف ایران و رسانه ها نمره دولت را مشخص می کنند.
مقیمی گفت: از افراط و تفریط در جامعه باید جلوگیری شود و باید تابع قوانینی بود که مجلس شورای اسلامی تصویب نموده است.

202/201

کد خبر: 682573

وب گردی

وب گردی