کیف زنی دو زن در ۳۰ ثانیه

دو زن که به طرز ماهرانه ای در کمتر از ۳۰ ثانیه، کیف زنان را در اتوبوس خالی می کردند و به سرقت می بردند، به زندان، شلاق و تبعید محکوم شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرجنوب،اعضای این باند با شکایت یک زن تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. شاکی به مأموران گفت: برای انجام کاری سوار بر یکی از اتوبوس های شهری شیراز شدم اما بعد از ۱۰دقیقه، وقتی به محل رسیدم و قصد پرداخت کرایه اتوبوس را داشتم، از کیفم خبری نبود. باورم نمیشد با این سرعت کیف پولم سرقت شده باشد بنابراین تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس خبر دهم.

تیمی از مأموران پلیس با دستور بازپرس دادسرای شیراز، تحقیقات برای یافتن ردی از دزدان را شروع کردند. هنوز بررسی ها به نتیجه نرسیده بود که زن دیگری راهی اداره پلیس شد و به مأموران گفت: ساعتی قبل تلفن همراه و کیف پولش در اتوبوس شهری به سرقت رفته است.

او گفت زمانی که در اتوبوس بودم دو زن به من نزدیک شده و احتمال می دهم که آنها گوشی تلفن همراه و پول هایم را به سرقت برده باشند.

با اظهارات این زن مأموران متوجه شدند که با یک باند حرفه ای کیف زنی سروکار دارند زیرا اعضای این باند به طرز ماهرانه ای در زمانی کوتاه نقشه خود را عملی می کردند.

علاوه بر این دو زن، در روزهای بعد نیز چند نفر دیگر که در اتوبوسهای تندرو، طعمه سارقان قرار گرفته بودند به کلانتری رفتند و در اظهارات مشابهی اعلام کردند وسایل باارزش داخل کیفشان مثل پول، جواهرات، تلفن همراه، دوربین عکاسی و... سرقت شده است.

از آنجا که شیوه این سرقتها نشان می داد متهمان حرفه ای هستند، آلبوم مجرمان سابقه دار در معرض دید مالباختگان قرار گرفت تا شاید آنها را شناسایی کنند.

شاکیان بعد از دیدن چهره دهها سارق سابقه دار، زنی را به عنوان سارق اموالشان شناسایی کردند. بررسی سوابق این زن نشان می داد او چند سال قبل به اتهام سرقت از مسافران اتوبوس های تندرو دستگیر و زندانی شده اما بعد از طی کردن دوران محکومیتش آزاد شده است. در چنین شرایطی تلاشها برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز شد. چند روز بعد از آغاز تحقیقات مأموران تجسس کلانتری به اطلاعاتی دست یافتند که نشان میداد این زن در خانه ای واقع در شیراز پنهان شده است.

به این ترتیب مأموران با مجوز قضایی وی را بازداشت کردند. مأموران در جریان بازرسی از مخفیگاه این زن تعداد زیادی از اموال مسروقه شامل مدارک شناسایی، جواهرات و گوشی تلفن همراه کشف کردند.

۴۲ سرقت در ۲هفته

هرچند این زن در بازجویی های مقدماتی حاضر نبود به دست داشتن در سرقت ها اعتراف کند، ولی مالباختگان با دیدن چهره اش، او را به عنوان سارق اموالشان شناسایی کردند. در ادامه این زن مدعی شد که یک زن دیگر نیز با او همدست بوده است پس از این نامبرده نیز دستگیر شد.

پس از بررسی موضوع و محرز شدن این سرقت ها قاضی پرونده هر دو را به ۲۴ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم کرد.

703

کد خبر: 682575

وب گردی

وب گردی