دعوت سابا از تکایا و هیات‌ها برای عدم استفاده از لامپ‌های پرمصرف

سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) از تکایا و هیات‌های عزاداری دعوت کرد برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ازلامپ های پرمصرف درایام سوگواری سالارشهیدان استفاده نکنند.

به‌گزارش ایسکانیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،سابا در اطلاعیه‌ای با عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از هم‌وطنان خواستارشد که استفاده از لامپ‌های پرمصرف و کم بازده برای تأمین روشنایی تکایا، مساجد و حسینیه‌ها خوداری نمایند.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: از آنجا که هیأت‌های برگزارکننده مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان مکان‌هایی به شمار می‌آیند که در ترویج فرهنگ صحیح و شرعی در جامعه نقش عمده‌ای را برعهده دارند، لذا از تمامی هیات‌های محترم خواهشمندیم که در این ایام برای تأمین برق مورد نیاز تکایا، مساجد و حسینیه‌های خود با شرکت‌های توزیع نیروی برق هماهنگی‌های لازم رابه عمل آورند و از لامپ‌های پرمصرف از قبیل مدادی که استفاده از این نوع لامپ‌ها یک اقدام ضدارزشی و مغایر با فرهنگ اعتدال اسلامی برای روشنایی است، خوداری نمایند.
این هیئت‌ها و تکایا می‌توانند به عنوان جایگزین از لامپ‌های کم مصرف و ریسه‌هایی با لامپ‌های LED استفاده نمایند. بی‌شک این اقدام مردمی باعث توسعه و ترویج بهینه‌سازی مصرف برق در کشور و بیانگر یک الگوی رفتار اسلامی برای توسعه فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در جامعه خواهد بود.

607/602

کد خبر: 682579

وب گردی

وب گردی