احمدی: دفاع شخصی، ورزشی است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخت

نماینده سازمان جهانی دفاع شخصی گفت: رشته دفاع شخصی از سال 87 در فدراسیون ورزش های همگانی با مجوز از وزارت ورزش تشکیل شده است.

امیر احمدی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: فدراسیون جهانی دفاع شخصی مرکزیتش در لبنان است که یکی از بنیانگذاران این رشته آقای ولید حساس است.تا به امروز این رشته در 56 کشور نماینده دارد و در عرب گیمز که زیر نظر المپیک آسیا برگزار می شود، حضور دارد.عرب گیمز مسابقاتی است که در آن کشورهای عربی شرکت می کنند و المپیک عربی است.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس هم برای عضویت در فدراسیون دفاع شخصی درخواست داده بود که با توجه به مسلمان بودن رییس این فدراسیون مجوز عضویت برای آنها صادر نشد و از این حیث یک رشته منحصر به فرد به شمار می رود.

احمدی ادامه داد: دفاع شخصی در دو دوره میزبان بود که در سال 2010 و 2012 میزبان ورلد کاپ بود . این مسابقات در کیش برگزار شد و بازیکنان دفاع شخصی کشورمان چند مدال بدست آوردند.

نماینده سازمان جهانی دفاع شخصی گفت: از سال 87 این رشته را در فدراسیون ورزش های همگانی و رزمی رسمی کردیم و از وزارت ورزش هم مجوز رسمی داریم.در ایران بیشتر نگاه ورزش همگانی روی این رشته وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: در اکثر استان ها این رشته را ترویج دادیم و در نیرو زمینی به عنوان یکی از رشته ها در دانشگاه افسری تدریس می شود.

602/603

کد خبر: 682605

وب گردی

وب گردی