میرباقری: شرایط برای اکران فیلم ها عادلانه نیست/شرایط سختی برای تولید انیمیشن وجود دارد

کارگردان فیلم «ربوده شده» معتقد است شرایط اکران فیلم ها عادلانه نیست، او می گوید: در حال حاضر این فیلم ده سالن دارد و این موضوع به شورای صنفی نمایش مربوط می شود، بعضی از فیلم ها با صد سالن در حال نمایش هستند و طبیعی است که سینماها سالن هایشان را در اختیار فیلم هایی که به تازگی به چرخه اکران وارد شده اند، قرار ندهند.

بیژن میرباقری، کارگردان «ربوده شده» در گفتگو با ایسکانیوز درباره وضعیت اکران این فیلم، گفت: با توجه به اینکه شورای صنفی نمایش در هفته پیش تعداد فیلم های زیادی را اکران کرده است طبیعی است که سالن کم باشد و وضعیت نمایش «ربوده شده» خوب نباشد در نتیجه من در مجموع از نحوه اکران این فیلم ناراضی هستم.
او افزود: تلاش می کنیم تا تعداد سالن ها را افزایش دهیم اما هنوز مشخص نشده است که تعداد سینماهای نمایش دهنده «ربوده شده» افزایش پیدا کند، در حال حاضر این فیلم ده سالن دارد و این موضوع به شورای صنفی نمایش مربوط می شود، بعضی از فیلم ها با صد سالن در حال نمایش هستند و طبیعی است که سینماها سالن هایشان را در اختیار فیلم هایی که به تازگی به چرخه اکران وارد شده اند، قرار ندهند. در واقع شرایط برای اکران فیلم ها عادلانه نیست.
میرباقری با اشاره به علاقه مندی اش به ساخت فیلم های اجتماعی، گفت: پیش از اینکه فیلم سینمایی بسازم، انیمشن ساخته ام اما به دلیل شرایط سختی که برای تولید فیلم های انیمیشن وجود دارد، من به ساخت فیلم های اجتماعی متمایل شدم و به سینمای اجتماعی علاقه دارم.
کارگردان «ربوده شده» درباره تعداد فیلم های زیادی که در سال های گذشته با موضوعات اجتماعی ساخته شده اند، گفت: اینکه تعداد فیلم های تولید شده در سال های اخیر با موضوع اجتماعی باشد بسیار طبیعی است ولی اصولا دلیل عمده ای که ژانرهای مختلف شکل نمی گیرد این است که فرهنگ جامعه به شکلی است که ما همه چیز را با واقعیت مقایسه می کنیم به این ترتیب که اگر فیلم تخیلی باشد تماشاگر ایرانی با آن ارتباط برقرار نمی کند در نتیجه مخاطبان ایرانی با فیلم های اجتماعی ارتباط بهتری دارند و واکنش مثبتی از خود نشان می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، در خلاصه داستان «ربوده شده» آمده است: زوجی در آستانهٔ مهاجرت دچار مشکلاتی می‌شوند که مسیر زندگی‌شان را تغییر می‌دهد.

نیکی کریمی، روزبه بمانی، سروش صحت، مارال فرجاد، پگاه خسروی، حامدجوادی، کامران ملکی، پرویز آبنار، امیر علیان، سعید بهروزی، فراز نسیبی، محمد عسگری، جلال جلالی، حسین پهلوان‌ زاده، غزاله معتمد، پروانه شهشهانی، محسن ملکی، سیدداود مرتضوی، هوشنگ رادی‌پور، محمدمین باشی، فرزانه قاسمی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

سایر عوامل: نویسنده، تدوین: بیژن میرباقری/ مدیر فیلمبرداری: کیوان معتمدی/ مدیرتولید: حسین بشگرد/ مجری طرح: روزبه حسینی کارگر/ طراح چهره‌ پردازی: محسن ملکی/ طراح صحنه و لباس: ثنا نوروزبیگی/ صدابردار: پرویزآبنار/ دستیار اول کارگردان: امید جزینی/ جلوه‌های ویژه بصری: میلاد فرج الهی/ جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ// مدیرتدارکات: آرش نجفی/ عکاس: مسعود اشتری / مشاوره رسانه ای: علی زادمهر، منصوره بسمل
503502

کد خبر: 682606

وب گردی

وب گردی