افشین یداللهی: با خواننده ای کار میکنم که توانایی انتقال آهنگ به قلب مردم  را داشته باشد/ترانه عاشورایی با صدای خواجه امیری

افشین یداللهی بر این باور است که شعروترانه از اهمیت بیشتری نسبت به نام و شهرت شاعر آن برخوردار است و متاسفانه در سالهای اخیر آثار ماندگار نسبت به تولیدات محدود است.

افشین یداللهی ترانه سرا، در گفتگو با ایسکانیوز در مورد وضعیت ترانه در موسیقی امروز گفت: اگر ترانه ای مطابق با اصول و قواعد ادبی سروده شده باشد، حتی اگر ترانه سرا بنام نباشد این امر باعث اثربخشی هرچه بیشتر موسیقی خواهد شد، ولی به نسبت تعداد آثار تولید شده کارهای ماندگاری که شعر هایشان دارای محتوا باشند محدود هستند و تنها بستری است با حضور کلمات برای همگام شدن با موسیقی و خواننده اثر.

این ترانه سرا همچنین در خصوص نحوه همکاری خود با خواننده ها گفت:خواننده اثر باید توانائی انتقال آهنگ و شعر به مردم را داشته باشد وگرنه به جای استفاده ابزاری از نام و شهرت شاعر بایستی وقت و هزینه خواننده صرف تولید و ساخت قطعات شود.

وی افزود: اگر خواننده توانائی ارائه درست آهنگ به مردم را داشته باشد تمایل به همکاری دارم ولی اگر نتواند فضایی برای شنیده شدن اثر پیدا کند بهتر است هزینه ای که برای ترانه می شود را صرف ساخت قطعات بیشتر کند.

یداللهی همچنین درمورد جدید ترین آثارش گفت: یک تک آهنگ با صدای محمد اصفهانی دارم که موضوع آن به دوران جنگ مربوط می شود و قطعه ای با صدای احسان خواجه امیری و آهنگسازی مهرداد نصرتی و تنظیم فردین خلعتبری که این ترانه برای ایام محرم و عاشورا در دست انتشار است. تیتراژ هایی برای سریال «معمای شاه» به نام «ایران فدای اشک» ، «خنده تو» ، «ایران به آتش می کشد» و« خاموشی تاریخ» با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی بابک زرین خوانده شده که در ادامه سریال منتشر می شود.

وی افزود: کتاب «چنین گفت زرتشت» به نویسندگی نیچه و ترجمه داریوش آشوری را به صورت کتاب گویا و دکلمه شده خواندم که آهنگسازی آن به عهده حمیدرضا یراقچیان است.
وی همچنین از آخرین آلبوم های جدید و در حال انتشار خبر داد و گفت: آلبوم «من عاشق چشمت شدم» با صدای علیرضا قربانی و آهنگسازی فردین خلعتبری توسط آوای باربد منتشر شد که شش قطعه از این آلبوم سروده من بود.
وی تاکید کرد: تمام قطعات یک آلبوم با صدای محمدرضا فروتن و آهنگسازی بابک زرین و آهنگسازی سیروان خسروی از سروده های من هستند که به زودی منتشر می شود. آلبومی با صدای همایون شجریان و آهنگسازی فردین خلعتبری نیز به زودی توسط آوای باربد منتشر می شود.

504502

کد خبر: 682615

وب گردی

وب گردی