کولیوند:تلاش های انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل قابل تحسین است اما کافی نیست

رئیس اورژانس کشور گفت: مقوله پدافند غیرعامل را باید با جدیت و محکم و استوار پیش برد ، در همین زمینه ضرورت دارد که از آمادگی مناسب برخوردار باشیم که در مواقع بحران و اتفاقات غیرمترقبه بتوان اقدامات عملیاتی لازم را انجام دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیر حسین کولیوند صبح امروز در اولین کارگاه پدافند غیرعامل درحوزه شناسایی زیرساخت ها و اولویت مراکز وزارت بهداشت که با حضور نمایندگان پدافند غیرعامل دانشگاه های سراسر کشور، و مسئولین پدافند غیرعامل گفت: مقوله پدافند غیرعامل را باید با جدیت و محکم و استوار پیش برد ، در همین زمینه ضرورت دارد که از آمادگی مناسب برخوردار باشیم که در مواقع بحران و اتفاقات غیرمترقبه بتوان اقدامات عملیاتی لازم را انجام دهیم.
کولیوند افزود: ازجمله مهم ترین مباحثی که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، در درجه اول بررسی وضعیت کنونی است که در آن قرار داریم و در درجه دوم شناسایی محدودیت های موجود که لازم است با برنامه ریزی هماهنگ و دقیق به خدمات رسانی در این زمینه پرداخت.

اوگفت: تلاش های انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل قابل تحسین است اما کافی نیست ، لازم است در همین راستا برنامه های نظام مند و مختلفی در دانشگاه ها، حوزه های بهداشت و درمان و تمامی حوزه های مرتبط با سطح بندی مناسب ادامه یابد.

سرپرست اورژانس کشور افزود: از جمله شاخص های پدافند غیرعامل که در مواقع بحرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، همکاری با سایر دستگاه ها و استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های سازمان های دیگر است چرا که در صورت هماهنگ نبودن سازمان ها در مواقع بحران باعث موازی کاری در انجام کارها و و تداخل در امور خواهد شد که این عوامل به نوبه خود باعث بروز آسیب می شود.

کولیوند گفت: آنچه به عنوان یک برنامه برای ما مهم است توسعه کار و آمادگی برای ارائه فعالیت و خدمت در شهرهای بزرگ خصوصا تهران و سایر استانهای کشور است.

او تاکید کرد:باید به بررسی نکاتی پرداخت که در صورت وجود بحرانی برای یکی از شهرهای بزرگ مخصوصا شهرهای بزرگ مثل تهران اتفاق می افتد. باید ارزیابی کرد میزان آمادگی و هماهنگی با سایر دستگاه ها چه اندازه ای است تا بحران را مدیریت و به مردم خدمت رسانی کنند.
او با اشاره به ارزیابی سازه ها و بسترهای آمادگی در برابر بحران افزود: ضروری است که آموزش ، آگاهی کافی و کاربردی به همگی داده شود به نحوی که خروجی این جلسات انتقال آگاهی ها و آموزش ها به سایرین و نتیجه این جلسات انتقال تجربیات به صورت سلسله وار به سایرین باشد که بتوان با کسب آگاهی ها و تجربیات دردی را از دوش دردمندی برداریم.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: لازمه خدمت رسانی و انجام وظیفه در این حوزه این است که همگی هم زبان و هم گروه باشیم و در زمینه اقداماتی که جنبه عملیاتی و خدمات رسانی دارد به عنوان شاخص های اصلی کار کنیم .همچنین همگی از آمادگی مناسبی داشته باشند تا بتوانیم خدمت رسانی خوب و کاربردی را به هنگام بحران داشته باشیم.

105/106

کد خبر: 682634

وب گردی

وب گردی