استیضاح فانی منتفی می شود؟

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در صورت قانع شدن متقاضیان استیضاح‌ فانی و کاهش تعداد افراد به زیر ۱۰ نفر، این اتفاق صورت نخواهد گرفت، تصریح کرد: امیدواریم امور به خوبی پیش برود.

به گزارش ایسکانیوز محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص علت تأخیر در اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: چهارشنبه هفته گذشته فردی از سوی معاون پارلمانی نهاد ریاست جمهوری پیامی برایم آورد مبنی بر اینکه در صورت امکان، مجلس شورای اسلامی موضوع استیضاح را تا یکشنبه هفته آینده (فردا) مسکوت بگذارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به این فرد پاسخ داده که تصمیم‌گیری در این خصوص توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امکان پذیر نیست و هیأت رییسه مجلس باید تعیین تکلیف کند، اظهارکرد: رییس مجلس نیز در واکنش به این درخواست عنوان کرده بود که بنابر آیین‌نامه داخلی باید این موضوع را اعلام وصول کنیم مگر اینکه استیضاح کنندگان خواهان عدم اعلام وصول آن باشند.

وی خاطرنشان کرد: آن فرد مجددا از من درخواست کرد با نمایندگان استیضاح‌کننده صحبت کنم تا این مهلت اخذ شود؛ لذا بر اساس پیام معاون پارلمانی نهاد ریاست جمهوری احساس کردم با این کمک، امکان حل شدن موضوع وجود داشته باشد لذا تعدادی از استیضاح‌کنندگان قبول کردند تا مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش تا روز یکشنبه (فردا) به تاخیر بیافتد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت قانع شدن استیضاح‌کنندگان و کاهش تعداد افراد به زیر 10 نفر استیضاحی صورت نخواهد گرفت؛ امیدواریم امور به خوبی پیش برود تا مطالبات به حق نمایندگان محقق شود و دولت نیز توصیه‌های لازم را به وزارتخانه ارائه کند.

201/201

کد خبر: 682654

وب گردی

وب گردی