سارقان جوشکار /دزدانی که روزها جوشکاری  و شب ها سرقت می کردند دستگیر شدند

 رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سه سارق منزل در شیراز و کشف 45 فقره سرقت از آنها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبر جنوب سرهنگ سیروس حیدری گفت: ماموران کلانتری 19 بوستان شیراز به 6 نفر که در یکی از خیابان های جنوبی شیراز در یک ساختمان نیمه کاره جوشکاری می کردند و مقادیری طلا و جواهرات را در کیف خود نگهداری می کردند مظنون و آنها را دستگیر کردند.
او با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه عنوان کردند که قصد انتقال طلا ها به خارج از استان را داشتند، گفت: متهمان جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: در بررسی سوابق متهمان مشخص شد یکی از آنها از افراد سابقه دار می باشد و در ادامه تحقیقات سه نفر از متهمان دستگیر شده که اهل و ساکن یکی از استان های واقع در غرب کشور بودند، به سرقت طلاها از منازل واقع در شمال غرب شهرستان شیراز اقرار کردند.
سرهنگ حیدری افزود: این سه سارق در تحقیقات به عمل آمده به 45 فقره سرقت منزل به روش بالکن روی، جک زنی، توپی زنی و یا سرقت از طریق نورگیر و سرقت وجه نقد، طلاجات، دوربین و گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان شیراز اقرار کردند و گفتند؛ دو سال قبل به عنوان کارگر جوشکاری به شیراز آمده و روزها به کار جوشکاری مشغول بودیم و شبانه با خودروهای 405 و پارس به سطح شهر می آمدیم و پس از شناسایی منازل خالی از سکنه خصوصا آپارتمان ها در شمال غرب شهرستان شیراز دست به سرقت می زدیم.

او با اشاره به بازسازی صحنه های سرقت،گفت: بیش از 35 نفر از شکات شناسایی و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.
هشدارهای پلیس :
پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس در همین رابطه و در جهت پیشگیری از سرقت منزل هشدارها و توصیه هایی به شهروندان ارائه داد:
• حتی الامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید.
• در صورت رفتن به مسافرت سعی کنید منزل خود را به اشخاص قابل اطمینان بسپارید.
• حتما درب های ورودی را به سیستم های قابل اطمینان مجهز کنید.
• وجود هرگونه موارد مشکوک را در اطراف منزل ، محله ... را جدی گرفته و به نیروی انتظامی ، پلیس 110 اطلاع دهید
• نسبت به تعویض قفلهایی که کلید یدکی آنها مفقود شده اقدام کنید.
• پول نقد به مقدار زیاد در منزل نگهداری نکنید.

105105

کد خبر: 682708

وب گردی

وب گردی