تهران-ایسکانیوز: رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، اعتبار صندوق رفاه دانشجویی برای سال جاری را دو هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.


دکترمجتبی صدیقی با اشاره به اینکه 15 نوع تسهیلات دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویی ازجمله مسکن، متاهلی، تحصیلی، تک نوبتی ارائه می شود افزود: تسهیلات دانشجویی سالانه از رشد 10 تا 20 درصدی برخوردار است.
دکتر صدیقی با بیان اینکه می خواهیم دانشجویان در فضای باز و محیطی که از آموزش عالی انتظار می رود، فعالتیهای اجتماعی و فوق برنامه خود را داشته باشند، گفت: در تمام دانشگاه های کشور درکنار توسعه علمی، به دنبال فضای سالم و بانشاط دانشجویی با تفاهم قشرهایی مانند استادان، کارکنان و دانشجویان هستیم.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی گفت: در سال های گذشته توسعه آموزش عالی در استان ها هدفمند نبوده و بیشتر بر اساس افزایش جمعیت دانشجویی بنا شده که نتیجه آن خالی بودن برخی ظرفیت هاست، در طرح آمایش آموزش عالی در وزارت علوم، توسعه آموزش عالی و جمعیت دانشجویی هر استان متناسب با مزیت های همان استان هدف گذاری شده است.
وی با بیان اینکه در دانشگاه های دولتی هنوز ظرفیت خالی وجود ندارد و برای هر صندلی در دانشگاه های دولتی بویژه در تحصیلات تکمیلی رقابت هست، ادامه داد: تنها در مقطع کارشناسی برخی دانشگاه های غیردولتی صندلی و ظرفیت خالی در کشور داریم.
وی با اشاره به ظرفیت 12 هزار نفری دوره دکتری دانشگاه های دولتی کشور در سال جاری که رشد چند درصدی داشته است، گفت: در دوره دکتری دانشگاه های دولتی، به ازای هر صندلی 20 نفر در آزمون ها به رقابت می پردازند.

کد خبر: 68275

وب گردی

وب گردی