صالحی:  ایران در بعد معیشتی و فرهنگی کار زیاد دارد

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: انقلاب اسلامی پیامی سیاسی از حیث فلسفه سیاسی اسلام ارایه کرد که برای غرب نامفهوم بوده است و آن بیداری مردم منطقه و دنیا بود.

به گزارش ایسکانیوزٰ علی‌اکبر صالحی روز یک‌شنبه در سخنانی در سومین همایش سراسری یگان‌های حفاظت که در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی در بیان اهمیت دین در زندگی روزمره و حالات روحانی و معرفتی انسان گفت: ما با انقلاب اسلامی‌مان نوید یک تمدن عظیم دادیم اما تا رسیدن به آن فاصله زیاد داریم اما جهت را گم نکرده‌ایم. در مقایسه شرایط کشورمان با کشورهای دیگر منطقه می‌بینیم که انصافا خوب آمده‌ایم. از ابتدای انقلاب در معرض محدودیت و فشار بودیم اما راه را ادامه دادیم. جمهوری اسلامی ایران در بعد معیشتی و فرهنگی کار زیاد دارد اما در مجموع شرایط ما غیرقابل تصور به ویژه از منظر دشمنان ماست.
او ادامه داد: آن‌ها فکر می‌کردند با محدودیت‌ها و اغتشاشات داخلی از مسیر منحرف می‌شویم اما این اتفاق نیفتاد و این نهال در حال تبدیل شدن به درختی تنومند است.
صالحی گفت: آن‌هایی که امنیت، عدالت و دانش و علم را در جامعه برقرار می‌کنند در حال خدمت و عبادت هستند به شرط آن که خداپسندانه عمل کنیم نه خودپسندانه.
وی با اشاره به تقارن هفته ناجا با ایام محرم گفت: شما رهروان امام حسین (ع) هستید. می‌گویند در سرمینی که سایه کوچک‌ترها گسترده شود آفتاب بزرگ‌ترها غروب می‌کند. حضرت اباعبدالله می‌گوید اگر دین جدم جز با کشتنم برقرار نمی‌ماند ای شمشیرها مرا دربر گیرید، اما چرا امام حسین (ع) چنین کرد؟ کوچکان و نابخردان و دون صفتان خواستند نهال اسلام را از ریشه برکنند، اما حسین بن علی با آن قیام ابدی خود ریشه این نهال را محکم نگه داشت تا انقلابی اسلامی به ما تحویل داده شد.
به گزارش ایسنا، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تقدیر بود که اسلام به دست ما و امام راحل جان گیرد و زلزله‌ای این انقلاب در دنیا به راه انداخت.

202/201

کد خبر: 682760

وب گردی

وب گردی