ظریف: توانسته‌ایم شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی را تا حد قابل توجهی تعدیل کنیم

وزیر امور خارجه گفت: سابقه 3 سال گذشته وزارت امور خارجه نشان داده که در این حوزه توانسته‌ایم شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی را تا حد قابل توجهی تعدیل کنیم تا جذب سرمایه و فناوری امکانپذیر باشد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف در نشست علنی امروز (یکشنبه 11مهرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت امور خارجه در دولت یازدهم وظیفه خود را به عنوان مددکار و یار پیشرفت اقتصادی بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب تعریف کرده است.

ظریف افزود: وزارت امور خارجه هدف کار خود را پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده و برای این منظور فرهنگ حاکم بر این وزارتخانه که دستگاهی سیاسی و امنیتی به دلیل ضرورت هایی که در سالیان گذشته با آن روبرو بوده، مشغول به تبدیل این فرهنگ به یک فرهنگی که باید در جهت کمک به توسعه کشور، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و همچنین وارد کردن فناوری و سرمایه خارجی در جهت اهداف اقتصادی نظام و دولت عمل کند، بوده است.

ظریف با بیان اینکه در ساختار داخلی وزارت امور خارجه و همچنین در نظام داخل کشور از طریق ایجاد ستاد هماهنگی روابط اقتصادی و همچنین در آموزش سفرا و کارشناسان و ایجاد انگیزه در بین سفرا و کارشناسان، فعالیت کرده‌ایم، تصریح کرد: ما معتقدیم که وزارت امور خارجه هنوز در ابتدای راه است و احساس می‌کنیم وظیفه‌ای که بر عهده داشته‌ایم، در بحث سیاست خارجی و سایر موضوعات به جای اینکه برای اقتصاد کشور هزینه باشد و برای توسعه آن هزینه ایجاد کند، باید کمک حال توسعه باشد.

این عضو کابینه دولت یازدهم افزود: سابقه 3 سال گذشته وزارت امور خارجه نشان داده که در این حوزه توانسته‌ایم شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی را تا حد قابل توجهی تعدیل کنیم تا جذب سرمایه و فناوری امکانپذیر باشد.

وزیر امور خارجه گفت: اینکه وزارت خارجه توانسته موانع قانونی را از جلوی پیشرفت اقتصاد کشور و همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی بردارد، به‌عنوان یک دستاورد اولیه این وزارتخانه در این حوزه به شمار می‌رود.

201/201

کد خبر: 682767

وب گردی

وب گردی