طه هاشمى خبر داد: دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامى هرسال انتخاب مى شوند/برگزارى هفته فرهنگى آفتاب مهر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامى گفت: محیط دانشگاه آزاد به گونه ای تعریف شده که هیچ اجبار و زوری در آن وجود ندارد، بنابراین دانشجویان تمامی ضوابط و مقررات را رعایت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، طه هاشمی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد و تقدیر از دانشجویان برگزیده این دانشگاه در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد که با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله موسوی بجنوردی و دکتر میرزاده برگزار شد، گفت: یکی از طرح های ماندگاری که در سراسر کشور محقق شد، طرح انتخاب دانشجوی نمونه است که برای اولین بار در طول حیات دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه آزاداندیشی از اولویت های دانشگاه آزاد است، خاطرنشان کرد: بستر فعالیت های فرهنگی از جمله آزاداندیشی در این دانشگاه ایجاد شده و این موضوع بر اساس چارچوب و ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود.

هاشمی با بیان اینکه هدف از انتخاب دانشجوی نمونه ایجاد پویایی و نشاط در محیط دانشگاه است افزود: این امر یکی از عوامل نگه داشتن دانشجویان در دانشگاه به شمار می رود.

وی اضافه کرد: محیط دانشگاه باید با نشاط و سرشار از مولفه های فرهنگی و محیطی آزاد برای فکر و اندیشه باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به انتخاب دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد گفت: آئین نامه انتخاب دانشجوی نمونه در بهمن ماه سال ۹۴ مصوب شد و امروز قرار است از ۱۱ دانشجوی نمونه این دانشگاه تقدیر شود.

هاشمی تاکید کرد: فرآیند انتخاب دانشجوی نمونه این دانشگاه در کمیته ای بر اساس فعالیت های علمی و آموزشی، فرهنگی، قرآنی و سیاسی دانشجویان این دانشگاه انجام شده است. که این موضوع باعث ارتقای سطح علمی دانشجویان هم می شود. همچنین از این تعداد، ٤ نفر ازاستان تهران، ٣ نفر استان قزوین، ١ نفر استان سیستان وبلوچستان و ١ نفر هم از استان خراسان شمالى خواهند بود.

وی در ادامه به تاسیس انجمن دانشجویان نمونه رد دانشگاه آزاد اشاره کرد و ادامه داد: این انجمن اولین دوره آموزشی گردشگری با عنوان «ایده تا عمل» برای دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی را برگزار می کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: یکی از دلایلی که اقدام به انتخاب دانشجوی نمونه در این دانشگاه کرده ایم، این است که متاسفانه در برخی انتخاب ها نسبت به دانشگاه آزاد بی مهری می شد.

هاشمی تاکید کرد: در این دانشگاه هفته فرهنگی با عنوان هفته آفتاب مهر به مناسبت سالگرد شمسی تولد حضرت امام (ره) برگزار می شود که امروز این هفته آغاز شده است.

١٠١

کد خبر: 682795

وب گردی

وب گردی