جهانگیری: رشد صنعت گردشگری در ایران از مهمترین راهکارهای رهایی از اقتصاد تک محصولی است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: رشد و توسعه صنعت گردشگری در ایران یکی از مهمترین راهکارهای رهایی از اقتصاد تک محصولی مبتنی بر نفت و کمک به توزیع عادلانه درآمدها و ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در همایش بین المللی 'فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی ' که در سالن اجلاس سران برگزار شد افزود: گردشگری یکی از مهمترین حوزه ها و عوامل موثر در ارتباطات میان فرهنگی است و توسعه آن در جهان امروز نقشی اساسی در گسترش تفاهم ها و افزایش سطح ادراکات ملی، منطقه ای و جهانی دارد.
وی ادامه داد: هرچه پدیده جهانی شدن ابعاد پیچیده تر و جدیدتر به خود می گیرد، گردشگری نیز به رغم پیشینه کهن آن دارای مفاهیم، زمینه ها، سازوکارها و چشم اندازهای جدیدتری می شود. نسبت میان گردشگری و درآمد ملی، سرمایه گذاری، اشتغال و کارآفرینی نمونه های بارز این تحولند.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که گردشگری نوین به عنوان یک صنعت، نیازمند ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری جدید و سرمایه گذاری های متناسب داخلی و خارجی است گفت: توسعه صنعت گردشگری مثل هر بعد خاص توسعه، وابسته به ابعاد دیگر آن است، یعنی زمینه های مساعد در سیاست خارجی، سیاست داخلی، فرهنگ، اقتصاد، حقوق و قوانین، طبیعت و اجتماع می توانند به آن تحرک و شتاب بخشند.
جهانگیری افزود: گردشگری را می توان محدود به وجوهی خاص کرد، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری اقتصادی و تجاری، گردشگری علمی و پژوهشی، گردشگری سلامت و درمان و گردشگری فراغت و تفریح و گونه های دیگر گردشگری همه در جای خود مهم و موثر و در خور سرمایه گذاری و برنامه ریزی های جدیدند.

202/201

کد خبر: 682827

وب گردی

وب گردی