حمایت یک میلیاردی پارک دانشگاه تهران از 200 پایان‌نامه

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از اجرای طرح حمایت از پایان‌نامه‌ها با رویکرد رفع نیازهای بازار خبر داد و گفت: در سال جاری از 200 پایان نامه بازارپسند حمایت یک میلیارد و 200 میلیون تومانی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرنگار ایسنا، دکتر محمدجعفر صدیق در حاشیه مراسم رونمایی از سه دستاورد پارک دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: از سال قبل به دنبال این بودیم که دانش دانشگاه را به سمت نیازهای بازار سوق دهیم که در این زمینه برنامه‌ریزی و به طور سیستماتیک اقدام کردیم.

وی توضیح داد: کاری که در سال گذشته شروع کردیم و به صورت مداوم هم ادامه خواهد داشت، این بود که از پایان‌نامه‌هایی که ایده‌های بازارپسند داشته باشند و بتوان از آنها محصول موردنیاز بازار را تولید کرد، حمایت ویژه خواهیم داشت.

صدیق با تاکید بر اینکه بخشی از پایان‌نامه‌های حمایت شده در سال گذشته، در نمایشگاه جنبی این مراسم عرضه شده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته باید به زحمت مخاطبی در این حوزه پیدا می‌کردیم چرا که دانشجو و اساتید تنها به اجرای پایان‌نامه‌ها و استخراج مقالات آی‌اس‌آی می‌پرداختند ولی با اجرای این طرح اساتید و دانشجویان علاوه بر اینکه باید موازین علمی موردنظر پایان‌نامه‌ها را رعایت کنند باید به تولید محصول در پایان‌نامه‌ها نیز توجه کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: اجرای این طرح موجب خواهد شد تا هم نیازهای جامعه برطرف شود و هم محصولات تجاری‌سازی از پایان‌نامه‌ها تولید شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 80 پایان‌نامه مورد حمایت قرار گرفت و امسال نیز برنامه داریم تا سقف 200 پایان‌نامه را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

صدیق با تاکید بر اینکه ظرفیت واقعی ما در این زمینه بیش از حد است، اظهار کرد: چرا که سالیانه 8 هزار ورودی دانشجویان در دانشگاه تهران است و اگر 10 درصد از پایان‌نامه‌ها به سمت تولید محصول بازارپسند حرکت کنند سالی 800 پایان‌نامه باید مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، محدودیت ظرفیت مالی را از موانع اجرای این طرح ذکر کرد و گفت: از 80 پایان‌نامه حمایت شده در سال گذشته حدود 400 میلیون تومان پرداخت شد که به طور متوسط به هر پایان نامه پنج میلیون تومان اعطا شد و برای ارزیابی هر پایان‌نامه نیز مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای حمایت از 200 پایان‌نامه در سال جاری حداقل یک میلیارد و 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

206/101

کد خبر: 682833

وب گردی

وب گردی