مقاومت فلسطین نیازمند حمایت های ایران است

«اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی(حماس)، با تاکید بر ادامه روابط با جمهوری اسلامی ایران، گفت: حماس به حمایت های ایران از مقاومت فلسطین نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیور به نقل از ایرنا، وی در گفت و گو با شبکه خبری المیادین با بیان اینکه روابط حماس با تهران قطع نشده است تاکید کرد که حماس بر ادامه این روابط اصرار دارد.
اسماعیل رضوان همچنین تاکید کرد که حماس از لحاظ اداری و سازمانی با اخوان المسلمین مرتبط نیست و جنگ قدرت و درگیری های داخلی میان رهبران حماس وجود ندارد.
وی با بیان اینکه انتخابات داخلی حماس تحت تاثیر دخالت های خارجی یا منطقه ای نیست، گفت: هنوز کسی نامزدی خود را برای ریاست حماس اعلام نکرده است.
این مقام فلسطینی گفت که حماس یک نهاد شورایی و دمکراتیک است و انتخابات داخلی این جنبش در رسانه ها بررسی نمی شود.
اسماعیل رضوان خاطرنشان کرد که حماس همه طرف ها را به جای تندروی و افراطی گری دینی، به اعتدال و میانه روی دعوت می کند.
این عضو حماس درباره آشتی گروه های فلسطینی نیز گفت: خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار آشتی گروه های فلسطینی است.
وی افزود: دیدارهای دوجانبه میان فتح و حماس فایده ای نداشته است و محمود عباس می تواند توافقات قبلی آشتی را اجرا کند زیرا کلید آشتی در دستان وی قرار دارد.
اسماعیل رضوان همچنین گفت، حماس خواهان نشست های عمومی میان همه گروه های فلسطینی است.
وی با بیان اینکه هرگونه انتخاباتی باید با توافق همه گروه های ملی صورت گیرد، ترس از پیروزی جنبش حماس در انتخابات شوراها، فشارهای خارجی و اختلافات داخلی در درون جنبش فتح را به عنوان عوامل اصلی به تعویق افتادن انتخابات عنوان کرد.
اسماعیل رضوان درباره موضوع مقاومت و اسرای فلسطینی نیز گفت: پرونده تبادل اسرا بسته است و پیش از سخن گفتن در باره هرگونه مذاکراتی، رژیم صهیونیستی باید همه اسرای فلسطینی را که باردیگر بازداشت و زندانی کرده است، آزاد کند.
وی همچنین گفت: تجاوز قریب الوقوع رژیم صهیونیستی به نوار غزه را بعید می دانم زیرا مقاومت نسبت به گذشته از قدرت بازدارندگی خوبی برخوردار است و نیروهای مقاومت بسیار قوی تر و نیرومند تر از دو سال قبل هستند.
وی از سوی دیگر خطاب به همه گروههای فلسطینی گفت حماس برای تشکیل یک رهبری واحد برای انتفاضه قدس، آمادگی دارد.

304/201

کد خبر: 682838

وب گردی

وب گردی