فیلم رئیسیان اکران نشده، به نمایش خانگی می آید

فیلم سینمایی «پرونده هاوانا» ساخته علیرضا رئیسیان از هفته آینده وارد شبکه نمایش خانگی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فیلم، «پرونده هاوانا» اثری اجتماعی است که سال ۱۳۸۴ مقابل دوربین رفت و باوجود درخشش در جشنواره های مختلف و دریافت پروانه نمایش هنوز اکران نشده است.
پرونده هاوانا که در جشنواره های مختلفی از جمله جشنواره فیلم فجر٬ مسابقه مونترال و آسیا پاسیفیک٬ جشنواره سینمایی دهلی نو٬ مرکز فیلم شیکاگو٬ فستیوال جهانی فیلم بوستون و سالن اصلی آکادمی اسکار به نمایش در آمده و موفق به کسب عناوین مختلفی از این جشنواره ها گردیده بود مورد استقبال منتقدین قرار گرفته بود.
«پروانه هاوانا» علاوه بر منتخب شدن در چندین جشنواره خارجی٬ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین صدابرداری از جشنواره فیلم فجر و برنده تندیس بهترین طراحی صحنه و لباس از یازدهمین جشن خانه سینما شد اما هرگز به نمایش عمومی در نیامده و سرانجام پس از ۱۱ سال وارد شبکه نمایش خانگی می شود. این اثر سینمایی ژانری افشاگرانه داشته و بر اساس فیلمنامه ای از فرهاد توحیدی ساخته شده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک پروفسور بیوتکنولوژی برای آغاز یک پروژه جدید به ایران سفر می کند. او در ایران با خبرنگاری آشنا می شود که داستان زندگی او را به طور کامل تغییر می دهد... .
نیکی کریمی، امین تارخ، ماه چهره خلیلی، حمیدرضا پگاه، اصغر همت، ناصر لقایی، حمید مهرآرا، شیدا شجاعی، عاطفه موسوی، همایون ارشادی، نیکو خردمند، مرتضی زارع و... بازیگران اصلی «پروانه هاوانا» هستند.
عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: کارگردان: علیرضا رئیسیان٬ نویسنده: فرهاد توحینی٬‌تهیه کننده: سیدضیاء هاشمی، طراح صحنه و لباس: ایرج رامین فر، مدیران فیلمبرداری: محمود کلاری، تورج منصوری، تدوین: مصطفی خرقه پوش، آهنگساز: کریستف رضایی، صداگذاری و میکس: پرویز آبنار، صدابردار: مهران ملکوتی، طراح چهره پردازی: امیر اسکندری، مدیر تولید: محمدحسن نجم.
503502

کد خبر: 682859

وب گردی

وب گردی