وزیر اطلاعات: امنیتی که در ایران حکمفرماست حتی در آمریکا و فرانسه هم وجود ندارد

وزیر اطلاعات گفت: نتیجه همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی ما، از وزارت اطلاعات، دولت، سپاه، ناجا، ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح به وجود آوردن امنیتی بی‌بدیل برای جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در گردهمایی بزرگ علمای استان سمنان به میزبانی مهدیه مرکز استان، با بیان اینکه مسئله امنیت در معارف اسلامی به عنوان یک نعمت ناشناخته است که هروقت از دست می‌رود انسان به یادشان می‌افتند، ابراز داشت: کسی که این نعمت را از دست بدهد ارزشش را می‌فهمد. اما امروز مردم ما نیازی به از دست دادن امنیت ندارند تا قدردان امنیت بی‌بدیل موجود در کشور باشند.

وی افزود: امروز می‌توان دید که حتی در آمریکا، فرانسه و ترکیه امنیت وجود ندارد اما در ایران اسلامی امنیت حکم فرما است. در حالی که همه می‌دانند تمام توان دشمن برای به چالش کشیدن امنیت ما است اما با هوشیاری، اشراف اطلاعاتی و اقدام به موقع، همزبانی و همدلی در بین نهادهای نقش آفرین عرصه امنیت حکم فرماست، خوشبختانه دشمنان نتوانسته‌اند اقدامی انجام دهند.
وزیر اطلاعات گفت: نتیجه همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی ما، از وزارت اطلاعات، دولت، سپاه، ناجا، ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح و ...، به وجود آوردن امنیتی بی‌بدیل برای جامعه است که مردم ارزش امنیت را به خوبی درک می‌کنند و اگر این احساس امنیت نباشد، خیرات و برکات نصیب جامعه، عملا از جامعه سلب می‌شود. حضرت محمد(ص) در حدیثی می‌فرمایند، در کشورها خیر و برکتی نخواهد بود اگر مردم احساس امنیت نکنند و از امنیت برخوردار نباشند. لذا این اصل، حق طبیعی جامعه مومن ماست.
حجت‌الاسلام علوی بیان داشت: این امنیت حق طبیعی مردمی است که پای انقلاب همه نوع فداکاری را صورت داده‌اند و امنیتی همراه با سرور و نشاط چیزی است که ما برای مردم می‌خواهیم هم مردم امنیت داشته باشند و هم لبخند بر لبانشان باشد. امنیتی که بستر را برای گشوده شدن بستر فرهنگی فراهم می‌کند مهم است و جامعه‌ای که از امنیت برخودار نباشد، حرکتش در مسیر عبودیت پویا نخواهد بود خداوند وقتی انتظار بندگی از ام القری دارد، اقتصادشان را شکوفا می‌کند و سپس از آنها انتظار عبودیت دارد.
وی افزود: باید ما امنیت را برای جامعه فراهم کنیم و آنوقت انتظار عبودیت و فرهنگی را داشته باشیم که خداوند آرامش در دل‌ها را بستر افزایش ایمان بیان می‌کند سکینه، آرامشی است که حاصل از رضایت است و ایمان انسان‌ها را افزایش می‌دهد.
وزیر اطلاعات گفت: احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است و بارها رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر این موضوع صحه گذاشتند و فرمودند احساس امنیت از خودش مهمتر است اگر امنیت باشد و مردم آن را احساس نکنند، امنیت نیست و وظیفه جحکومت اسلامی مهیا کردن این فضا است.
حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: این فضا است که جامعه را به سمت ایمان هدایت می‌کند. امروزتلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) این است که آرامش بر جامعه حکم فرما باشد مردم این آب و خاک و مردمی که در سایه انقلاب اسلامی و ولایت زندگی می‌کنند، بتوانند از این آرامش برخوردار باشند و احساس آرامش کنند.
وی افزود: ما باید هر سیاستی را بر مبنای سنت، قران و اهل بیت(ع) اجرا کنیم شما در جایی نمی‌بینید که در اداره مومنان و جامعه ایمانی از نصر به رعب استفاده کرده باشند، رعب اختصاص به مدیریت جامعه کفر و دشمنان دارد نه ایران اسلامی ارعاب و ترساندن و هراس در مقابله با دشمن است، رعب بر دل کفار تاثیر می‌گذارد و مربوط به کفار است. جامعه اسلامی باید از آرامش برخودار باشد دل یک دانشجو، طلبه و فعال فرهنگی، سیاسی، هنری، نبابد همراه با ترس و دلهره همراه باشد چون در آرامش است که ابداع‌ها شکوفا می شود و بهره‌هایش را به جامعه عطا می‌کند این است که ما رسالت‌مان را در برقراری آرامش در جامعه می‌بینیم و این آرامش باید در چارچوب شرع باشد. ضمن اینکه با رعایت احکام شرع بهتر می‌توان جامعه را هدایت کرد و این درس حسین(ع) است.
وزیر اطلاعات گفت: نباید در راه رسیدن به هدف از معصیت استفاده کرد لذا باید در چارچوب اخلاق اسلامی اهداف را اجرا کرد. اگر ما حتی بهشت و جهنم را نیز قبول نداشته باشیم باید سراغ ارزش‌های اخلاقی برویم از دروغ، تهمت، افترا، حتاکی، پرده‌دری و .. اجتناب کنیم.
حجت‌الاسلام علوی اضافه کرد: باید به شخصیت انسان ها احترام بگذاریم. باید حرمت مردم را حفظ کنیم و اگر حفظ کردیم، راه موفقیت در کار مدیریت جامعه را رعایت کرده ایم و امروز افتخار دستگاه اطلاعاتی این است که در چارچوب شرع مقدس اسلام و با رعایت اخلاق الهی حتی در مواجهه با دشمن عمل می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر اطلاعات گفت: امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان به اتحاد نیاز دارد و ما آنقدر دشمن داریم که نیازی به دشمنی خودمان با یکدیگر وجود ندارد اسرائیل، آمریکا، استکبار جهانی و قدرت‌های فرعونی که در دنیا، قدرت را در جهت ضربه به انسان‌ها به کار می‌گیرند، امروز علیه جمهوری اسلامی ایران متحد شده‌اند و باید در بین خودمان اتحاد داشته باشیم.
حجت‌الاسلام علوی درباره سعادت در دین مبین اسلام و در برخورد های اجتماعی بین مسئولان و مردم، بیان داشت: آنهایی که برخورد‌های بد را با حسن سیرت و گشاده رویی پاسخ می‌دهند، عاقبت بخیری نصیبشان می‌شود و نشانه بردباری و خردمندی و عقلانیت است که خداوند متعال نیز بارها به آن اشاره داشته است. لذا باید رفتار بد برخورد دیگران را باید با بهترین رفتار جواب دهیم و نتیجه آن این می‌شود که پاسخ فوق برخورد او توسط شما دشمنی را به دوستی تبدیل می‌کند و اسلام این را می‌خواهد.
وی با بیان اینکه زمینه‌سازی کدورت و دشمنی در جامعه به ضرر همه است، افزود: اسلام می‌خواهد در بین عموم دوستی را ترویج دهد و نمی‌خواهد دشمنی در جامعه پمپاژ بشود. اسلام حتی راه تبدیل شدن دشمنی‌ها به دوستی‌ها را آموزش می‌دهد لذا باید به احکام اسلامی برای سعادت پایبند بود.

202/201

کد خبر: 682873

وب گردی

وب گردی