کمک 970 میلیون دلاری انگلیس برای پروژه‌های امدادی افغانستان

وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس از طرح‌های کشورش برای اختصاص 750 میلیون پوند (3 / 973 میلیون دلار) برای پروژه‌های انسان‌دوستانه در افغانستان بین سال‌های 2017 تا 2020 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ایسنا، پریتی پتل، وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس در مطلبی برای روزنامه ایندیپندنت نوشت:‌ حضور انگلیس در افغانستان طی دهه گذشته به ارتقای امنیت و جلوگیری از اینکه این کشور مجددا پایگاهی برای عملیات‌های تروریست‌های جهانی و تهدیدی برای انگلیس شود، کمک کرده است. ما به ارتقای زندگی افغان‌ها کمک کردیم؛ آن هم با فرستادن کودکان به مدرسه، ارتقای وضعیت بهداشتی و آینده بهتر. اما چالش‌های بیشتری مانده است و تهدید طالبان هنوز باقیست.

این مقام تاکید کرد: به همین دلیل است که انگلیس متعهد شده 750 میلیون پوند از بودجه امدادی‌اش بین سال‌های 2017 تا 2020 به افغانستان بدهد تا به برقراری ثبات بیشتر کمک کند و زندگی مردم خصوصا زنان و دختران را ارتقا دهد.

به گفته این مقام‌، اعتبار مذکور همچنین برای تامین آموزش و خدمات بهداشتی و نیز حفاظت از آوارگان داخلی در افغانستان استفاده می‌شود. افغانستان در وضعیت بحرانی سیاسی و اجتماعی است و نیروهای دولتی با شورش ادامه‌دار طالبان می‌جنگند و در همین حال گروه‌های دیگری چون داعش که از سوی جامعه جهانی ممنوعه هستند، در حال توسعه فعالیت‌هایشان در این کشور و نیز کشورهای همسایه آن هستند.

206/201

کد خبر: 682903

وب گردی

وب گردی